Compania lui Gruia Stoica cere Ministerului Transporturilor sa-si dea acordul pentru a face public contractul de privatizare al CFR Marfa si al scrisorii de garantie bancara
Grup Feroviar Roman, compania patronata de catre omul de afaceri Gruia Stoica si care a fost in prim plan la privatizarea esuata a CFR Marfa cere Ministerului Transporturilor sa-si dea acordul pentru a face public continutul scrisorii de garantie bancara si al contractului de privatizare. Solicitarea GFR vine in urma controverselor iscate de soarta banilor din garantia bancara de la privatizarea CFR Marfa, procurorii solicitand Ministerului Transporturilor sa transfere banii catre anchetatori ca masura asiguratorie, in conditiile in care pe numele lui Gruia Stoica era deschis un dosar penal.
„Grup Feroviar Roman, prin reprezentantii sai legali, ca urmare a comunicatului de presa transmis de catre Ministerul Transporturilor in data de 13.04.2014 a luat la cunostinta cu surprindere faptul ca in data de 20.03.2014, la solicitarea DIICOT, Ministerul Transporturilor s-a adresat oficial catre Raiffeisen Austria, prin intermediul Eximbank, cu cererea de executare a scrisorii de garantie bancara emisa de catre aceasta banca in favoarea Grup Feroviar Roman”, se arata intr-un comunicat al companiei.
„In spiritul transparentei, care speram ca guverneaza si activitatea MT, GFR a reluat initiativa de anul trecut, si a solicitat in mod oficial, si solicita si public, ca Ministerul Transporturilor sa-si dea acceptul de a pune la dispozitia presei continutul scrisorii de garantie bancara si al contractului de privatizare, pentru a lamuri odata pentru totdeauna toate aceste informatii gresite care apar in presa in legatura cu procesul de privatizare a CFR Marfa”, mai transmit reprezentantii companiei.
GFR sustine ca dovada ca societatea comerciala nu este in culpa pentru nefinalizarea procedurii de privatizare a CFR Marfa reprezinta faptul ca „pentru eliberarea sumei de 20,2 milioane de euro care au fost depusi intr-un cont escrow la dispozitia Ministerului Transporturilor, s-a semnat un document prin care se confirma in mod oficial ca GFR nu are nicio culpa, iar acest document nu face decat sa constate situatia de fapt si de drept existenta”.
„In aceeasi logica, scrisoarea de garantie bancara trebuia restituita, intrucat GFR nu era culpabil de nefinalizarea privatizarii, neexistand temeiuri de drept sau motive de fapt pentru sanctionarea financiara a societatii”, se arata in comunicatul citat.
Potrivit GFR, in niciun moment al privatizarii in legatura cu garantiile solicitate de catre Vanzator, adica Ministerul Transporturilor, prin Comisia de Privatizare, nu a fost vorba de bani lichizi, care puteau sa fie returnati unei persoane fizice sau juridice la simpla solicitare, ci s-au utilizat instrumente de garantare prevazute de Codul civil Roman si care functioneaza in raport de prevederile legale care le reglementeaza.
Executarea sumei de 10.000.000 Euro din aceasta scrisoare de garantie bancara se putea face doar in limita prevederilor legale si cu respectarea stricta a conditiilor de forma si de fond in care a fost emisa, mai sustin reprezentantii companiei.
Transporturile sesizeaza DIICOT dupa ce Raiffeisen a refuzat executarea garantiei GFR
Precizarile Ministerului Transporturilor vin in urma unor materiale aparute in presa privind restituirea garantiei, de 10 milioane de euro, catre Gruia Stoica, operatiune pe care institutia o neaga.
Ministerul informeaza, intr-un comunicat, ca la 28 ianuarie DIICOT a cerut institutiei, conduse la vremea respectiva de Ramona Manescu, sa comunice daca sumele de bani reprezentand garantia participarii la licitatia pentru privatizarea CFR Marfa au fost restituite proprietarului GFR, Gruia Stoica, in ce cont si la ce data, solicitand totodata depunerea garantiei intr-un cont al Trezoreriei la dispozitia DIICOT, in cazul in care suma reprezentand garantia exista inca in conturile Ministerului Transporturilor.