Sari direct la conținut

Compania-mama a Pro TV, CME – venituri si profit operational in crestere accentuata pe principalele piete, inclusiv Romania. Pierderea la nivel de grup a scazut cu peste 50%

HotNews.ro

Compania-mama a Pro TV, Central European Media Enterprises (CME), a inregistrat o crestere semnificativa a veniturilor atat la nivel de grup, cat si in Romania, in timp ce profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) a crescut semnificativ in Romania, iar la nivel de grup pierderea a scazut cu peste 50%, arata rezultatele financiare anuntate miercuri. Este primul trimestru in care Adrian Sarbu, fostul CEO al CME, nu a mai avut nimic de-a face cu acest grup, de unde a demisionat anul trecut.

Potrivit rezultatelor anuntate azi:

  • Veniturile nete ale operatiunilor din Romania, in primul trimestru din 2014, s-au ridicat la 49,6 milioane de dolari, comparativ cu 42 milioane de dolari in T1 2013.
  • Rezultatul OIBDA al operatiunilor din Romania pentru primele trei luni ale anului a fost de 5,4 milioane de dolari, comparativ cu doar 0,959 milioane in aceeasi perioada a anului trecut.
  • La nivel de grup, veniturile nete pentru T1 2014 s-au ridicat la 153,1 milioane de dolari, in crestere semnificativa de  la 132,7 milioane de dolari in ianuarie-martie 2013.
  • Pierderea operationala inainte de depreciere si amortizare a scazut de la 20,8 milioane de dolari in T1 2013 la 2,3 milioane de dolari in T1 2014. Pierderea oeprationala pentru primul trimestru al acestui an a fost de 14,4 milioane de dolari (o treime din valoarea celei din ianuarie-martie 2013), in timp ce pierderea neta a scazut de la 109 milioane in 2013 la 48,6 milioane in primul trimestru din 2014.
  • Piata ceha fost, pana anul trecut, cea mai importanta piata a CME, insa rezultatele inregistrate acolo de acest grup s-au prabusit in 2013, din cauza cresterii preturilor la publicitate, masura intampinata cu rezistenta de agentii. Anul acesta, CME s-a repliat, iar in primul trimestru veniturile nete au crescut moderat, pana la 39 milioane de dolari (32 milioane in T1 2013), in timp ce OIBDA a crescut de la -6,878 milioane de dolari la +2,713 milioane.

Este primul trimestru in care CME a functionat fara nicio legatura cu Adrian Sarbu. Fostul CEO al grupului ajuns intre timp sub controlul Time Warner, Adrian Sarbu si-a dat demisia in vara anului trecut si a plecat definitiv din companie la sfarsitul lui 2013.

  • Dupa plecarea lui Sarbu si numirea unei noi conduceri la nivel de grup, CME a apelat la numeroase schimbari de management, dar a continuat unele politici stabilite cand Sarbu era inca la conducere, precum decizia de a cere bani cablistilor pentru ca acestia sa poata retransmita toate posturile grupului in grilele lor. Asupra altor decizii, precum aceea de crestere a preturilor la publicitate, grupul s-a razgandit, in special din cauza rezistentei dure intampinate pe piata de publicitate din Republica Ceha.
  • Pe plan local cel putin, CME, prin Pro TV, a beneficiat si de o crestere accentuata a audientelor incepand din primul trimestru, pana la un nivel similar cu cel de la inceputul deceniului trecut. Audientele au fost inregistrate, insa, in principal cu emisiuni de care s-au ocupat oameni care, in ultima vreme, si-au anuntat plecarea din Pro TV.
  • CME a incheiat, in ultima perioada, acorduri cu principalul actionar, conglomeratul american Time Warner, pentru a-si putea acoperi o serie de datorii majore pe care trebuia sa le plateasca in perioada urmatoare.

„Rațiunea, înapoi!” Un newsletter despre alegeri în care jurnalistul Gabriel Bejan explică ce se întâmplă în această perioadă politică.
Dincolo de breaking news, confuzie și dezinformare, în fiecare marți și vineri.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro