Sari direct la conținut

Compania-mama a Pro TV, CME – venituri si profit operational in crestere accentuata pe principalele piete, inclusiv Romania. Pierderea la nivel de grup a scazut cu peste 50%

HotNews.ro

Compania-mama a Pro TV, Central European Media Enterprises (CME), a inregistrat o crestere semnificativa a veniturilor atat la nivel de grup, cat si in Romania, in timp ce profitul operational inainte de depreciere si amortizare (OIBDA) a crescut semnificativ in Romania, iar la nivel de grup pierderea a scazut cu peste 50%, arata rezultatele financiare anuntate miercuri. Este primul trimestru in care Adrian Sarbu, fostul CEO al CME, nu a mai avut nimic de-a face cu acest grup, de unde a demisionat anul trecut.

Potrivit rezultatelor anuntate azi:

  • Veniturile nete ale operatiunilor din Romania, in primul trimestru din 2014, s-au ridicat la 49,6 milioane de dolari, comparativ cu 42 milioane de dolari in T1 2013.
  • Rezultatul OIBDA al operatiunilor din Romania pentru primele trei luni ale anului a fost de 5,4 milioane de dolari, comparativ cu doar 0,959 milioane in aceeasi perioada a anului trecut.
  • La nivel de grup, veniturile nete pentru T1 2014 s-au ridicat la 153,1 milioane de dolari, in crestere semnificativa de  la 132,7 milioane de dolari in ianuarie-martie 2013.
  • Pierderea operationala inainte de depreciere si amortizare a scazut de la 20,8 milioane de dolari in T1 2013 la 2,3 milioane de dolari in T1 2014. Pierderea oeprationala pentru primul trimestru al acestui an a fost de 14,4 milioane de dolari (o treime din valoarea celei din ianuarie-martie 2013), in timp ce pierderea neta a scazut de la 109 milioane in 2013 la 48,6 milioane in primul trimestru din 2014.
  • Piata ceha fost, pana anul trecut, cea mai importanta piata a CME, insa rezultatele inregistrate acolo de acest grup s-au prabusit in 2013, din cauza cresterii preturilor la publicitate, masura intampinata cu rezistenta de agentii. Anul acesta, CME s-a repliat, iar in primul trimestru veniturile nete au crescut moderat, pana la 39 milioane de dolari (32 milioane in T1 2013), in timp ce OIBDA a crescut de la -6,878 milioane de dolari la +2,713 milioane.

Este primul trimestru in care CME a functionat fara nicio legatura cu Adrian Sarbu. Fostul CEO al grupului ajuns intre timp sub controlul Time Warner, Adrian Sarbu si-a dat demisia in vara anului trecut si a plecat definitiv din companie la sfarsitul lui 2013.

  • Dupa plecarea lui Sarbu si numirea unei noi conduceri la nivel de grup, CME a apelat la numeroase schimbari de management, dar a continuat unele politici stabilite cand Sarbu era inca la conducere, precum decizia de a cere bani cablistilor pentru ca acestia sa poata retransmita toate posturile grupului in grilele lor. Asupra altor decizii, precum aceea de crestere a preturilor la publicitate, grupul s-a razgandit, in special din cauza rezistentei dure intampinate pe piata de publicitate din Republica Ceha.
  • Pe plan local cel putin, CME, prin Pro TV, a beneficiat si de o crestere accentuata a audientelor incepand din primul trimestru, pana la un nivel similar cu cel de la inceputul deceniului trecut. Audientele au fost inregistrate, insa, in principal cu emisiuni de care s-au ocupat oameni care, in ultima vreme, si-au anuntat plecarea din Pro TV.
  • CME a incheiat, in ultima perioada, acorduri cu principalul actionar, conglomeratul american Time Warner, pentru a-si putea acoperi o serie de datorii majore pe care trebuia sa le plateasca in perioada urmatoare.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro