Sari direct la conținut

Compania-mamă a Pro TV: Firmele afectate de ordonanța lăcomiei și-au scăzut bugetele de reclamă la aproximativ jumătate / Ceilalți clienți cheltuie mai mult

HotNews.ro
Logo CME, Foto: Hotnews
Logo CME, Foto: Hotnews

Ordonanța lăcomiei s-a resimțit considerabil în rezultatele financiare ale Pro TV pe primul trimestru, când cea mai mare televiziune din România a atras mai puține reclame de la companiile afectate de taxele introduse prin acea OUG, după cum arată șefii CME, compania-mamă a Pro TV, potrivit unor transcrieri Seeking Alpha. Ei spun, însă, că pierderile suferite astfel au fost și vor fi compensate de la clienții din alte categorii de publicitate.

Central European Media Enterprises (CME) și-a anunțat rezultatele pe primul trimestru săptămâna trecută. Ulterior, conducerea CME a avut o teleconferință cu investitorii, a cărei transcriere a fost publicată duminică de SeekingAlpha.com.

  • Potrivit transcrierii, ce reia și informații făcute publice acum o săptămână, rezultatele în scădere raportate acum de CME se datorează în principal faptului că Paștele a venit mai târziu decât anul trecut, fapt pentru care grosul cheltuielilor de publicitate pentru acest sezon, comparativ cu anul trecut, înregistrează o întârziere de câteva săptămâni, din martie spre aprilie, urmând ca acest lucru să se vadă în rezultatele pe trimestrul al doilea.

În cazul României, pe lângă defazarea veniturilor din publicitatea de Paște, cei doi CEO ai CME, Michael Del Nin și Christoph Mainusch, citați în transcrierea teleconferinței cu investitorii, au menționat că taxele introduse prin ordonanța lăcomiei s-au resimțit în încasările de publicitate mai mult decât se aștepta compania la începutul anului:

  • companiile afectate de noile taxe și-au păstrat tiparele achizițiilor de spațiu publicitar, dar au cheltuit considerabil mai puțin: cheltuielile lor au scăzut la aproape jumătate, comparativ cu primul trimestru din 2018
  • având în vedere că începutul anului este în mod obișnuit o perioadă mai săracă în publicitate, scăderea s-a resimțit în special începând cu luna martie
  • având în vedere bugetele de publicitate angajate pentru anul în curs, aceste pierderi vor fi compensate de cheltuieli suplimentare de publicitate din partea altor clienți – creșterea veniturilor din publicitate TV pentru luna aprilie fiind de 20%. Tendința este de așteptat să continue pentru restul anului
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro