Sari direct la conținut

Companiile auto vor pierde miliarde de dolari dacă Rusia le va naționaliza uzinele

HotNews.ro
Intr-o uzina auto din Rusia, Foto: Volkswagen
Intr-o uzina auto din Rusia, Foto: Volkswagen

​Companiile auto străine care au producție în Rusia se tem de naționalizarea activelor, iar viitorul este incert pentru acele uzine care clar nu vor putea produce la același nivel cu management rusesc, mai ales că „lanțul” de furnizori s-a rupt.

Oficialii de la Moscova au spus de mai multe ori că ar putea naționaliza uzinele, iar cel mai recent exemplu este legat de uzina Avtoframos a Renault, care produce și modelul Duster.

Per total, companiile auto vor pierde miliarde de dolari dacă vor rămâne fără uzinele din Rusia, iar cea mai expusă este Renault. Un alt mare producător auto care va simți serios în business ieșirea de pe piața rusă este Hyundai.

Renault are active rusești ce valorează peste două miliarde euro, la fel este și cazul Mercedes – Benz.

O mare problemă pentru ruși va fi în ce mod vor continua uzinele naționalizate, fiindcă pornirea producției va fi posibilă, dar nu este clar dacă producția va putea fi continuată pe termen lung, fiindcă lanțul de furnizori, construit în ani de zile de marile companii, este acum rupt din cauza sancțiunilor impuse Rusiei.

Pentru Rusia va fi și o mare problemă socială dacă sute de oameni vor rămâne fără locuri de muncă la uzinele auto și la furnizori de componente.

Este greu de crezut că Rusia va putea produce pe plan intern toate componentele necesare și, mai ales, este clar că piața mașinilor noi va scădea puternic, fiindcă nu va mai exista export către o serie de țări. Pe plan intern puterea de cumpărare va scădea, rubla s-a devalorizat și mai puțini ruși vor dori să-și ia mașină nouă în 2022 sau 2023.

O soluție ar fi ca o parte dintre uzine să fie preluate de companii din China, și tot China să aducă furnizori de componente auto în Rusia, dar mulți sunt de părere că acest lucru nu se va întâmpla, China neavând dorința de a se certa cu Occidentul, riscând și ea sancțiuni care i-ar afecta economia.

Interesant este că amenințarea naționalizării a existat în Rusia în ultimele două decenii și, tocmai pentru că este o țară coruptă cu un climat de business nesigur, multe companii s-au abținut în a face din Rusia una dintre principalele piețe.

Surse: Automotive News, Just-Auto

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro