Companiile romanesti – cea mai saraca intrebuintare a internetului din Uniunea Europeana
Romania ocupa inca o data ultimul loc in topul tarilor din Uniunea Europeana. Companiile romanesti au cel mai sarac acces la internet, cele mai putine conexiuni broadband si pagini proprii de internet, comparativ cu celelalte firme europene, potrivit unui studiu realizat de biroul european de statistica, Eurostat. Pentru aceasta analiza, in cazul Romaniei si a altor trei tari, au fost utilizate datele aferente anului trecut.
94% dintre intreprinderile din tarile Uniunii Europene aveau acces la internet in luna ianuarie a acestui an, fata de 92% in 2006. Situatia este in usoara crestere si in privinta conexiunilor broadband ale companiilor, 77% dintre firme avand astfel de conexiuni la inceputul lui 2007, fata de 73% in anul anterior. Potrivit studiului, in 2007, Finlanda a fost tara cu ponderea cea mai ridicata de companii cu acces la internet (99%), fiind urmata de Slovacia (98%), Belgia, Danemarca si Austria (97%) si Olanda (97% in 2006).
Procente sub 90%, in privinta accesului companiilor la internet, se inregistreaza in numai sase tari analizate de Eurostat, iar Romania are cel mai slab rezultat. Astfel, numai 58% din companiile din Romania aveau acces la internet in 2006, tara noastra fiind urmata de Bulgaria (75%), Letonia si Ungaria (86%), Cipru (88%) si Lituania (89%). Prima pozitie este ocupata de Finlanda si in ceea ce priveste ponderea firmelor cu acces rapid la internet (91%), urmata de Spania (90%) sau Malta (89%). In 2006, ponderea companiilor romanesti care aveau o conexiune broadband era de doar 31%. La acest capitol, rezultate slabe mai sunt inregistrate si de Lituania si Polonia (53%), Letonia (57%) si Grecia (58% in 2006).
In 2007, 65% dintre intreprinderile europene aveau o pagina proprie de internet. Mai exact, 92% dintre companiile mari (cel putin 250 de angajati), 82% dintre companiile mijlocii (50-249 angajati) si 61% dintre companiile mici (10-49 angajati). Si la acest capitol, Romania este tara cu cele mai putine companii cu pagini proprii pe internet (24% in 2006), fiind urmata de Bulgaria (31%) si Letonia (39%).
Studiul a analizat firme din cele 27 de state membre UE si din Norvegia si Islanda. Romania nu este singura tara in care au fost utilizate date aferente anului 2006. Alte tari in aceeasi situatie sunt Islanda, Olanda si Grecia.