Conducere autonomă: Volkswagen și Bosch se unesc pentru a provoca Tesla / Pașii spre o conducere de nivel 4
Producătorul german Volkswagen și producătorul de echipamente Bosch au anunțat marți un vast parteneriat pentru dezvoltarea sistemelor de conducere autonomă până în 2023, într-o zonă în care Tesla a făcut un pas înainte, potrivit AFP.
Filiala de software a Volkswagen, Cariad, va dezvolta împreună cu Bosch „funcții care le permit șoferilor să-și îndepărteze temporar mâinile de pe volan”, detaliază cele două grupuri germane într-un comunicat de presă.
Destinate tuturor modelelor mărcilor grupului, de la Volkswagen Polo până la mașina sport de lux Lamborghini, aceste sisteme vor fi accesibile și altor producători, clienții Bosch.
Pariul celor doi parteneri: „de a aduce ingineria software germană la un nou nivel” de expertiză în conducerea autonomă, a pledat Dirk Hilgenberg, șeful Cariad, în cadrul unei conferințe.
„Viteza este esențială” și „știm că nu există un singur concurent pe piața” mașinilor autonome, a spus el.
În această zonă în care automobilul german a rămas în urmă, șeful gigantului Volkswagen, Herbert Diess, și-a pregătit în noiembrie anul trecut trupele pentru o „revoluție” pentru a face față noii concurențe de la Tesla.
Compania americană colectează deja o mulțime de date cu sutele de mii de vehicule electrice conectate în rețea, permițându-i să inoveze mai rapid în programele de asistență la conducere.
Către o conducere complet autonomă
La rândul lor, VW și Bosch vor lucra pe datele colectate „folosind una dintre cele mai mari flote de vehicule conectate din lume”, care oferă „o bază de date uriașă pentru a aduce sistemele de conducere autonomă la următorul nivel”, a declarat Mathias Pillin, IT Solutions Manager la Bosch.
Volkswagen și Cariad vizează mai întâi așa-numitele sisteme de conducere autonomă de nivelul 2, care vor permite șoferului să renunțe momentan la volan, rămânând atent, „în oraș, la țară și pe autostradă”.
Cei doi parteneri vor dezvolta și un sistem de nivel 3 pe autostradă.
Acest nivel de autonomie, cel mai avansat în prezent, disponibil pe anumite mașini de vârf, permite șoferului să-și abată privirea de la șosea și să ofere vehiculului toată conducerea.
Cu toate acestea, șoferul își păstrează posibilitatea de a prelua controlul în orice moment și trebuie să intervină într-o anumită perioadă de timp dacă vehiculul o solicită.
Se va „evalua” posibilitatea dezvoltării unui sistem de conducere complet automatizat, de Nivel 4.
Potențialul pentru mașina cu conducere autonomă este enorm, aproximativ 64% dintre vehiculele vândute în 2030 având funcții de conducere autonomă de Nivel 2 sau mai mare, potrivit cercetării McKinsey.