Conflict pe bloguri: acuzatii de furt de audienta pe site-urile dedicate femeilor
Marius Pahomi, directorul de Interaction Business Development la agentia de media Mediaedge:CIA, l-a acuzat joi pe blogul sau pe Val Voicu, directorul AdEvolution, ca ar contabiliza in mod ilegal traficul de pe site-ul eAstrolog.ro pentru noul site dedicat femeilor Feminis.ro, ambele in portofoliul regiei sale. Val a raspuns prompt, spunand ca eAstrolog.ro a devenit un serviciu al Feminis.ro, insa discutia, extinsa la practici mai vechi din online-ul romanesc, a degenerat pana vineri intr-un conflict pe doua fronturi – pe blogul lui Pahomi, respectiv pe blogul lui Orlando Nicoara, directorul Media Pro Interactive.
Toata povestea a pornit de la un post al lui Pahomi pe blogul sau, in care arata ca scripturile Studiului de Audienta si Trafic Internet (BRAT) pentru site-ul Feminis.ro se regasesc si pe paginile eAstrolog.ro. Acest lucru inseamna ca traficul eAstrolog.ro, marca inregistrata de compania Elite Pro, este inregistrat pe un site produs de Bazar Publishing, lucru pe care Pahomi nu il considera normal.
Feminis.ro este un site lansat la inceputul acestui an, cu o audienta inca in formare, pe o nisa foarte aglomerata si dominata de Ele.ro, Eva.ro si Kudika.ro.
Datele de trafic rezultate din Scripturile SATI de pe un site sunt utile atunci cand publisher-ul online sau regia de media ce il reprezinta negociaza publicitatea ce intra pe site-ul respectiv, in functie de calitatea si cantitatea audientei de pe acel site.
Ce spun partile in acest conflict pe bloguri, despre care Cristi Parvan, directorul agentiei interactive Zed Digital, spune ca ar trebui lamurit in cadrul unei sedinte a SATI:
Val Voicu:
- pe blogul lui Pahomi: „Eastrolog.ro a devenit serviciu al Feminis.ro scrie MARE cand intri pe site. El este un serviciu integrat in feminis si dedicat evident femeilor.”
- pe blogul lui Pahomi: „Marius, dupa informatiile mele Sati tocmai desfasoara un studiu de audienta care are ca scop tocmai stabilirea profilului demografic al userilor, nu vrei tu sa asteptam rezultatele studiului pt Feminis.ro (care va include si userele/userii de la eAstrolog) inainte de a face afirmatii categorice gen “clienti neexperimentati”, “furt de audienta” etc? pt ca daca cei care folosesc eAstrolog sunt negrii din Burkina Faso sau papuasi din Noua Guinee acest lucru va fi evidentiat de studiu, nu?”
- pe blogul lui Orlando, referitor la cei care il ataca: „Adevaratele motive ale unei furtuni in paharul de apa: sau despre ce este vorba in propozitie: 1. marius pahomi a lucrat pentru ele.ro; 2.mihai (seceleanu) are kudika si coincidenta face ca multe din fetele care au CV-ul pe ejobs, serviciu f. ok dealtfel, sunt abonate si la kudika don’t ask mi why dar e pe verificate; 3.Dragos (Roua) are culinar.ro iar feminis are pt prima oara in RO video-culinar facut profesionall 4. Oeru evident isi apara interesele eva si ele”
Marius Pahomi:
- „Acum Val Voicu isi continua si cu acest proiect vechile obiceiuri de la iMedia: furtul de audienta.”
- „Cum in cazul de fata avem doua domenii distincte cred ca ceva nu este in regula”, conform regulamentului de masurare a audientelor web convenit de SATI
- „Val, (…) pe baza a ce consideri un domeniu (Feminis.ro) care genereaza 5% din trafic si care exista de doar cateva saptamani ca fiind “titlu principal”, iar un domeniu (eAstrolog.ro) care genereaza 95% din trafic si exista de 8 ani ca fiind “titlu secundar”?”
Dragos Roua, proprietarul retelei de publishing Mirabilis,:
- pe blogul lui Pahomi: „Nu e corect ce face Val. Agregarea de trafic pe un singur domeniu se face in anumite conditii, in nici un caz cele de fata… Interpretarile personale ale regulamentului BRAT sunt riscante”
- pe blogul lui Pahomi: „Cred ca trebuie sa discutam in prima comisie tehnica a BRAT despre situatia asta. Si da, sunt mai multi membri in Comisia Tehnica BRAT si parerea tuturor va conta, nu numai a mea.”
- povesteste pe propriul blog: „Cum sa cresti intr-un an cat altii in opt”
Cristian Manafu, Evensys:
- pe blogul lui Pahomi: „Ce mi se pare interesant dupa toata discutia asta despre etica e faptul ca multi uita, si mai multi nu stiu (ca nu erau prin zona la acea vreme), cum au crescut unii publisheri in urma cu vreo cativa ani buni… Internetul a fost si din multe puncte de vedere inca este un vest salbatic. pacat ca nu ne focusam mai mult pe cresterea lui.”
Val Dragu, proprietar EAstrolog.ro:
- pe blogul lui Pahomi: „Acuzatia de furt este complet nefondata si ma ofenseaza. Regulamentul BRAT este respectat.”
Cristi Parvan, Zed Digital:
- pe blogul lui Pahomi: „Marius … cred ca am mai avut discutia asta … si cred ca te-am mai rugat sa renunti la haiducie si sa vii sa-ti exprimi un punct de vedere intr-un mediu organizat. Eu unul nu mai inteleg ce vrei de fapt, si sincer deja mi se pare jignitoare atitudinea asta de “luminator” si “unic aparator” al adevarului absolut.”
- pe blogul lui Pahomi: „O sa propun ca la urmatoarea CT a SATI sa punem pe ordinea de zi si subiectul de fata si o sa te rog sa fii si tu prezent.”
Orlando Nicoara, MPI:
- pe blogul lui Pahomi: „Publimedia a decis sa inchida revista Acasa Magazin la inceputul anului, site-ul a ramas online din varii motive, conform contestatarilor de mai sus Publimedia nu poate sa includa acasamagazin.ro in, sa zicem, protvmagazin.ro”
- pe blogul propriu: „Justitiarii web-ului romanesc sunt 4 (a mai aparut unul Valentin Oeru, care cere nici mai mult nici mai putin decat “arderea pe rug”, mai exact scoaterea siteului din mediaplanuri :)) Marius Pahomi, Mihai Seceleanu si Dragos Roua, toti 3 acuzandu-l pe Val Voicu de smenuri, furt, facatura etc, etc sarind ca din gura de sarpe cand Val a decis sa introduca eAstrolog.ro sub Feminis.ro in SATI.”
- pe blogul propriu: „eAstrolog.ro este domeniu secundar pt Feminis.ro; eAstrolog.ro are un trafic de cateva ori mai mare decat Feminis.ro; totul e transparent, siteul eAstrolog e bagat SUB feminis.ro in SATI deci cifrele/datele de la eAstrolog vor aparea in dreptul Feminis in mod OFICIAL; ambele siteuri targeteaza in proportie mare publicul feminin, cred ca e clar si asta”
Doru Panaitescu, consultant independent:
- „Ce am observat eu pana acum: Marius pune un punct pe i; Apare o reactie fireasca de aparare din partea lui Val; discutia aluneca spre chestiuni tehnice si se incearca evitarea raspunsurilor la obiect; apar atacuri la persoana, intr-un flame la care participa editori multi, oameni din industrie; se balacareste cam tot ce era de balacarit, si pana la urma totul se musamalizeaza pentru ca pana la intrunirea Comisiei Tehnice se vor gasi noi interpretari ale spetei.Intrebarea mea: cati clienti de publicitate credeti ca vor citi acest topic? Si ca sa-l inteleaga in detaliu si sa traga concluziile corecte, de cati ani de experienta in publicitatea online credeti ca au nevoie?”
Mihai Seceleanu, Internet Corp:
- pe propriul blog: „apropo de “servicii de astrologie” – accesati linkul asta: http://www.eastrolog.ro/horoscop-zilnic/horoscop-leu.php si dati click pe “Horoscop Leu Maine” – s-ar putea sa aveti o surpriza daca vedeti pe ce site ati ajuns.” (egirl.ro – n.r.)