Sari direct la conținut

Conglomeratul Publicis Groupe devine actionar majoritar in agentiile Leo Burnett, Starcom, Optimedia, The Practice si iLeo

HotNews.ro

¬Grupul international de comunicare Publicis a anuntat, marti, semnarea unui acord final prin care isi creste pana la 51% participatia sa in mai multe agentii importante de pe piata romaneasca: Leo Burnett&Target (publicitate), Starcom MediaVest Group (media), Optimedia (media), The Practice (PR) si iLeo (digital). Anuntul vine la cateva saptamani dupa ce Publicis a anuntat preluarea majoritatii actiunilor si intr-o alta mare agentie de media, Zenith Media, parte a grupului local Centrade-Saatchi&Saatchi.

Leo Burnett&Target, Starcom, The Practice si iLeo fac parte din grupul de agentii cladit si controlat pana acum de Stefan si Ioana Iordache. Optimedia era controlata de Teddy Dumitrescu, seful Publicis Romania, cel care a cedat controlul asupra agentiei locale Publicis catre grupul international in 2010.

Potrivit comunicatului de presa de marti, este de asteptat ca tranzactia anuntata astazi sa se incheie in primul trimestru al anului viitor, in functie de aprobarea autoritatilor de reglementare.

Comunicatul arata ca Teddy Dumitrescu si Stefan Iordache vor conduce in continuare operatiunile din Romania „in calitate de CEOs”, ca managementul companiilor ramane neschimbat, dar si ca Teddy Dumitrescu va fi country chairman al Grupului Publicis in Romania. Conducerea locala va raspunde in fata lui Tomasz Pawlikowski, CEO pentru Europa Centrala si de Est la Publicis Worldwide.

Din comunicatul de presa:

  • Cele cinci agentii romanesti insumeaza un total de peste 150 de profesionisti in domeniul comunicarii, acoperind impreuna intregul spectru al disciplinelor de comunicare, de la branding la comunicare digitala, PR, creatie si media. Printre clientii-cheie se numara: Avon Cosmetics, AXA Group, GlaxoSmithKline, Heineken, H&M, Kraft Foods, Novartis Sandoz, OMV Petrom, Procter & Gamble, Samsung, SanofiAventis.
  • Aceasta tranzactie marcheaza un nou pas inainte catre obiectivul deja declarat al Publicis Groupe, acela de a-si intari prezenta pe pietele aflate in crestere rapida, si, de asemenea, reafirma angajamentul pentru Romania, ca piata prioritara in Europa Centrala si de Est.
  • Tomasz Pawlikowski: „De mai bine de zece ani, construim relatii solide cu partenerii nostri, pe care am ajuns sa ii cunoastem bine si in care avem incredere deplina. Prin aceasta noua amprenta a prezentei noastre, ne intarim angajamentul fata de piata din Romania, o piata aflata intr-o crestere rapida si totodata, un reper important in creativitatea regionala.”
  • Stefan Iordache: „Sunt incantat ca eu si echipa mea ne vom alatura Grupului Publicis (…) Integrarea Leo Burnett, Starcom MediaVest Group, THE PRACTICE si iLeo va spori mai mult competentele noastre iar, printr-o gama mai larga de resurse si talente, ne va ajuta sa furnizam clientilor nostri servicii inovative, de cea mai buna calitate, printr-o oferta globala, integrata”.
  • Teddy Dumitrescu: „Este un pas inainte firesc, prin care ne stabilim o pozitie mult mai puternica in Romania, ca parte a unei structuri de business mai eficace si mai integrata.”
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro