Sari direct la conținut

Consiliul pentru IMM-uri: Modificarea legislatiei privind procedurile fiscale duce la cresterea cheltuielilor firmelor si a birocratiei

HotNews.ro

Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) dezaproba masurile cuprinse in Ordonanta de Urgenta privind imbunatatirea procedurilor fiscale si diminuarea evaziunii fiscale, a declarat marti Ovidiu Nicolescu, presedintele Consiliului. Acesta a spus ca acest act cuprinde mai multe masuri cu impact negativ asupra mediului de afaceri.

Printre acestea, Ovidiu Nicolescu a mentionat cresterea birocratiei si a efortului administrativ al IMM-urilor in domeniul platii impozitelor taxelor si contributiilor, competente excesive pentru Garda Financiara, dar si faptul ca modificarea Codului de procedura fiscala si a Codului Fiscal se face fara respectarea conditiilor de forma si procedura.

Presedintele CNIPMMR a spus ca „o parte din eforturile administrative din sarcina statului sunt transferate in ograda sectorului privat, prin eliminarea posibilitatii platii unice. Acum ne intoarcem de la trei ordine de plata lunar la 12”. El a mai precizat ca in acest fel vor creste si sumele pe care IMM-urile vor trebui sa le plateasca bancilor comerciale drept comisioane.

„Costul anual in ceea ce priveste plata comisioanelor aferente contributiilor datorate bugetului de stat creste cu 300% dupa intrarea in vigoare a ordonantei, fiind cuprinse intre 576 de lei si 1.440 de lei, ceea ce reprezinta un efort financiar mult prea mare, tinand cont de contextul economic actual, in care agentii economici cauta solutii pentru reducerea cheltuielilor”, a declarat Ovidiu Nicolescu.

Acesta a estimat ca, la nivelul mediului de afaceri, intre 259,2 milioane de lei si 648 milioane de lei vor fi cheltuiti suplimentar pentru plata acestor comisioane.

In ceea ce priveste modificarea competentelor Garzii Financiare, Nicolescu a spus ca astfel se incalca principiul separatiei puterilor in stat. Astfel, Garda Financiara, care se afla in subordinea ANAF, va incheia, in urma controalelor efectuate, acte de control pentru stabilirea starii de fapt fiscale, pentru constatarea si sanctionarea contraventiilor, precum si pentru constatarea imprejurarilor privind savarsirea unor fapte prevazute de legea penala. Principiul separatiei puterilor in stat este incalcat deoarece aceste acte constituie mijloace de proba.

Natura juridica a proceselor verbale de control a fost astfel modificata, aceasta avand efecte asupra exercitarii dreptului de contestare a acestora. Procesele verbale nu vor mai fi acte administrative in sensul Legii contenciosului administrativ, neputanf fi deci contestate in contencios administrativ.

Alte nemultumiri ale CNIPMMR se refera la anularea facturarii electronice dupa doi ani de aplicare. „Ne intoarcem de unde am plecat. Ce se va intampla?! Se pierd banii pe programe si training si apoi se introduce o alta facturare electronica, cu programe de la alti baieti”, a spus Nicolescu.

Presedintele Consiliului pentru IMM-uri a aratat ca modificarea Codului de procedura fiscala si a Codului Fiscal se face fara respectarea conditiilor de forma si procedura. Acesta a spus ca potrivit legii, Codul Fiscal si Codul de Procedura Fiscala se modifica numai prin lege, promovata, de regula, cu sase luni inainte de data intrarii in vigoare a acesteia. De asemenea, orice modificare intra in vigoare cu incepere din prima zi a anului urmator celui in care a fost adoptata prin lege.

Consiliul National pentru IMM-uri a cerut astfel Consiliului Economic si Social sa acorde aviz negativ Proiectului de Ordonanta de Urgenta in sedinta din data de 11 mai, insa actul normativ a fost adoptat de Guvern in data de 13 mai.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro