Consumul de bere în România: 85 de litri pe cap de locuitor în 2018. Berea fără alcool crește cu 30%, iar berea la PET scade pentru prima dată sub 50% din piața locală
Piața berii în România a înregistrat în 2018 o creștere de 3% în ceea ce privește volumul, iar consumul de bere pe cap de locuitor a fost de 85 de litri, cu trei mai mult decât anul precedent, potrivit Asociației Berarii României. O creștere spectaculoasă, de circa 30%, a avut-o berea fără alcool, iar berea îmbuteliată la PET a înregistrat un nou an pe minus și a scăzut pentru prima oară sub 50% din piața locală. Per total, în România, producția de bere este în proporție de 97% producție locală, iar Berarii României susțin că industria berii înseamnă peste 85.000 de locuri de muncă, direct și indirect, iar membrii asociației au contribuit la bugetul statului cu 255 de milioane de euro pe anul trecut.
Piața berii în 2018 în România a înregistrat o creștere de 3%, ajungând la un volum de 16,6 milioane hectolitri, mai mult față de cei 16,11 milioane HL din 2017, anunță Asociația Berarii României care cuprinde cinci mari producători de bere din România și o microberărie ce împreună furnizează peste 85% din cantitatea de bere consumată în țară.
Consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 85 de litri, mai mult față de cei 82 de litri calculați pentru 2017, un rezultat care atunci ne clasa pe locul șapte la nivel european.
Segmentul berii fără alcool a cunoscut o creștere de circa 30%, ajungând la 1,87% din piață.
DIn punct de vedere al tipurilor de ambalaje, consumatorii din România au preferat sticla în 28,45% din cazuri și doza în proporție de 20,58%.
Berea la PET a cunoscut un nou an în scădere, ajungând pentru prima dată șa sub 50% din piață.
Sectorul berii în România are un caracter profund național – producția locală este în proporție de 97%, iar 70% din ingrediente sunt provenite din agricultura din țară.
Reprezentanții berarilor susțin că sectorul berii în România creează, direct și indirect peste 85.000 de locuri de muncă, din care 10.000 în sectorul agricol, 26.000 în retail și circa 27.000 în sectorul ospitalității.
Berea consumată în România după tipul de ambalaj în 2018, comparativ cu 2017:
– Sticlă: 28,45% (+0,99pp)
– Doză: 20,58% (+2,38pp)
– Keg/Butoi: 3,41% (+0,03pp)
– PET: 47,57% (-3,37pp)
Tipurile de bere consumate:
– Lager: 93,61%
– Specialități (berea neagră, nepasteurizată, albă, ale, roșie etc): 2,25%
– Mixurile de bere și berile aromatizate: 2,27%
– Berea fără alcool: 1,87%
În ceea ce privește importul de bere, în 2018 România a importat 0,54 milioane hectolitri de bere, în creștere ușoară față de 0,07 milioane hectolitri în 2017. Exporturile de bere au crescut aproape dublu față de importuri, păstrându-și însă un nivel redus, de doar 0,54 milioane hectolitri.
În ceea ce privește investițiile din sectorul berii, membrii Asociației Berarilor anunță că în 2018 au fost investiți circa 74,5 milioane de euro, în creștere cu aproape 4 milioane de euro față de anul anterior.
Asociaţia Berarii României cuprinde cinci mari producători de bere din România și o microberărie care împreună furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din asociaţie fac parte şi reprezentanţi ai producătorilor de materii prime.
Cele douăsprezece fabrici de bere, dintre care două microberării, aparţinând membrilor Asociaţiei sunt situate în Ploieşti, Constanţa, Craiova, Miercurea Ciuc, Târgu-Mureş, Pantelimon, Timişoara, Buzău, Braşov şi Galaţi, iar cele două microberării sunt situate în Cluj-Napoca şi Timişoara.