Sari direct la conținut

Consumul de media creste, la nivel global, cu 1,4%, pe masura ce creste consumul de Internet / Cat stau romanii in fata televizoarelor si online – studiu ZenithOptimedia

HotNews.ro

Romanii stau, in medie, in fata televizoarelor circa 340 de minute pe zi, televiziunea fiind cel mai popular mediu, urmat de Internet, unde romanii isi petrec in medie 271 de minute pe zi, potrivit primului raport international „Media Consumption Forecast”, realizat de reteaua globala ZenithOptimedia si care, potrivit Zenith Romania, este aplicabil si pietei locale. Raportul apreciaza ca in Romania, ca peste tot in lume, este in crestere consumul de Internet, care, la nivel global, determina o crestere a consumului general de media de 1,4% in 2015.

Studiul, prezentat intr-un comunicat Zenith Romania, urmareste schimbarea modelelor de consum media in 65 de tari si evalueaza cat timp petrec oamenii folosind media. Este primul astfel de raport, ce include prognoze pentru perioada 2014-2017.

Care sunt principalele cinci tendinte de consum media, potrivit raportului citat:

1.Consumul de internet va creste cu 10% pe an

  • La nivel global, consumul de media a crescut de la o medie de 461,8 minute pe zi in 2010 la 485,3 minute pe zi in 2014. In aceasta perioada, cantitatea de tip alocata folosirii Internetului aproape s-a dublat, de la o medie de 59,6 minute la 109,5 minte pe zi, in conditiile oportunitatilor de consum oferite de tehnologia mobila. In acelasi timp, consumul de media traditionale s-a redus de la 402,2 minute in medie pe zi la 375,8 minute.
  • Zenith estimeaza ca intre 2014-2017 timpul alocat consumului de media, la nivel global, va creste in medie de 1,4% pe an, pana la 506 minute in 2017. Ritmul de crestere va fi, in acelasi interval, mult mai pronuntat in cazul Internetului: +9,8% pe an, urmand sa atinga o cota de 28,6% din consumul total de media in 2017.
  • Multumita penetrarii telefoanelor mobile si tabletelor, diversificarii si accesibilitatii serviciilor, tendinta de crestere a consumului de Internet se aplica si pentru Romania.

2. Media traditionala pierde competitia cu internetul

  • In timp ce internetul propulseaza consumul global de media, el erodeaza totodata media traditionala. Consumul pe fiecare tip de media traditionala, cu exceptia outdoor-ului a scazut intre 2010 si 2014, estimandu-se ca declinul acestora sa continue pana in 2017.
  • Ziarele au suferit cel mai mult din concurenta internetului, fiind urmate de reviste. Intre 2010 si 2014 timpul mediu alocat citirii ziarelelor a scazut cu 25,6%, iar cel al revistelor cu 19,0%.
  • Consumul de TV insa a scazut cu doar 6,0%. (Cifrele se refera exclusiv la timpul petrecut cu aceste medii in formele lor traditionale. Utilizarea acestor medii in extensia lor online este inclusa in consumul de internet.)

3. Expunerea la publicitatea outdoor este in crestere

  • Timpul de expunere la publicitatea outdoor a crescut cu 1,2% intre 2010 si 2014, ajungand la 107.2 minute pe zi. Motive: numarul in crestere al afisajului in spatii publice, migratia catre orase din pietele in curs de dezvoltare, si o mai mare dorinta a consumatorilor de a-si petrece timpul liber in afara casei.

4. Televiziunea inca domina consumul global de media

  • In pofida recentului declin, televizorul ramane de departe cel mai popular dintre toate tipurile de mass-media la nivel global. In Romania, consumul de TV depaseste media globala; romanii stau in fata televizoarelor aproximativ 340 minute pe zi.
  • Consumul de Internet se claseaza pe locul 2, cu 109.5 minute pe zi la nivel global si 271.2 minute pe zi in Romania. In 2014 TV-ul cumuleaza 37.9% din consumul de media la nivel mondial, in scadere fata de 2010, preconizand o evolutie constanta pana in 2017.

5. Latino-americanii petrec cel mai mult timp cu mass-media, oamenii din Asia Pacific cel mai putin

  • America Latina inregistreaza cel mai mare consum media (744 minute in 2014), la polul opus fiind Asia-Pacific cu 301 minute pe zi.
  • Pe masura ce dezvoltarea economica le ofera oamenilor acces la mai multe tipuri de mass-media, prognozam o crestere medie anuala de 2,9% pana in 2017.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro