Sari direct la conținut

Consumul privat revine, dominat de vânzările de produse nealimentare și carburanți

HotNews.ro
La raftul de ciocolata, Foto: Magali Cohen / AFP / Profimedia
La raftul de ciocolata, Foto: Magali Cohen / AFP / Profimedia

Consumul privat (măsurat cu ajutorul vânzărilor cu amănuntul), un bun indicator în privința dinamicii economiei românești, a crescut în primele 3 luni cu 6,4%, potrivit anunțului făcut miercuri de Statistică.

Creșterea s-a datorat vânzărilor de produse nealimentare (creștere de 12,3%), comerţului cu carburanţi (+2,7%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,8%), mai precizează INS.

În luna martie 2024 afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut faţă de luna februarie 2024 cu 8,6%, iar faţă de luna martie 2023 cu 2,0%.

Martie 2024 comparativ cu februarie 2024

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna martie 2024, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 8,6%, datorită creșterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,3%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+10,0%) și la vânzările de produse nealimentare (+6,7%).

Martie 2024 comparativ cu martie 2023

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna martie 2024, comparativ cu luna martie 2023, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 2,0%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+6,5%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 2,2%.

Perioada 1.I-31.III.2024 comparativ cu perioada 1.I-31.III.2023

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-31.III.2024, comparativ cu perioada 1.I-31.III.2023, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 6,4%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+12,3%), comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+2,7%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,8%).

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro