Contractul pentru centura ocolitoare de 3 km a orașului Mihăilești a fost reziliat la trei ani de la semnare și un stadiu fizic de doar 30%
Contractul cu firma spaniolă Copisa pentru realizarea centurii ocolitoare a orașului Mihăilești, un drum cu două benzi pe sens și parapet median în lungime de 3,18 km, a fost reziliat, a anunțat ministrul Transporturilor aflat într-o vizită pe șantier. Ministrul acuză constructorul că nu s-a mobilizat suficient, iar lucrările sunt întârziate. În urmă cu un an, Asociația Pro Infrastructura atrăgea atenția că proiectul care a fost contractat încă din 2016 stagnează din cauza numeroaselor blocaje birocratice pe care tocmai Compania de Drumuri nu le-ar fi rezolvat.
Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a anunțat rezilierea contractului pentru centura orașului Mihăilești cu firma spaniolă Copisa, în condițiile în care constructorul nu s-a mobilizat suficient, iar lucrările sunt întârziate, informează Mediafax.
Aflat într-o vizită pe șantier, ministrul a precizat că lucrările ar fi trebuit terminate în 2017 și că nu există întârzieri în plățile către constructor. „Vorbim de 12 luni din 2016, trebuia în 2017 terminată. Suntem în 2019. Am mai avut discuții și în mandatul meu din 2017. Am venit și le-am spus „oameni buni, mobilizați-vă și lucrați!”. Oamenii cred că au altă agendă și vorbesc cu altcineva”, a spus Cuc.
Directorul CNAIR Narcis Neaga a precizat că progresul financiar este 34%, în timp ce progresul fizic al lucrărilor este de doar 30%.
3 km de drum la câmpie…
Centura Mihăilești ar urma să degreveze localitatea extrem de aglomerată și poluată de pe DN6, evitând blocajele kilometrice generate. În urma unei re-licitări a proiectului, contractul de execuție lucrări a fost semnat pe 21.04.2016 cu spaniolii de la Copisa pentru circa 7 milioane de euro.
Deși ordinul de începere a fost dat în 26.07.2016, abia în iunie 2017 a fost emisă autorizația de construire pentru cea mai mare parte a tronsonului (fără zonele de conexiune cu DN6), după cum nota
în aprilie 2018 Asociația Pro Infrastructura.
ONG-ul acuza atunci Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere că nu ar fi fost capabilă să rezolve în timp util problemele birocratice. Potrivit Asociației Pro Infrastructura, exproprierile realizate ar fi fost pline de erori, iar o bună parte dintre lucrările executate până atunci nu ar fi fost încă plătite.
Potrivit organizației, cele mai mari blocaje din acel moment erau legate de lucrările suplimentare care trebuie adiționate la contract, relocările de utilități și exproprierile nerezolvate.
VIDEO – Centura Mihăilești – septembrie 2018 – Asociația Construim România: