Contractul pentru construcția pasajului de la Mogoșoaia de pe centura Capitalei, semnat la peste trei luni de la atribuirea prin licitație
Strabag va proiecta și construi un pasaj de circa 800 de metri pe Centura Captialei, peste DN1A spre Mogoșoaia, conform contractului semnat marți, anunță Compania de Drumuri, la peste trei luni de când compania fusese anunțată căștigătoare la licitație și la peste un an și trei luni de la demararea licitației. Costul proiectului este de circa 32 de milioane de lei, iar termenul de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
„CNAIR SA a semnat contractul de proiectare și execuție a a pasajului Mogoșoaia pe centura București peste DN 1A cu ofertantul declarat câștigător, SC STRABAG SRL”, transmite Compania de Drumuri. Valoarea contractului este de 32.259.665,70 LEI fara TVA.
Obiectivul de investiții „Pasaj Mogoșoaia pe Centura București peste DN 1A” este situat pe Centura București, între km 66+540 – km 67+340 include rampa de urcare (km 66+580 – km 66+810) și rampa de coborâre km (66+920 – km 67+150), pasajul superior peste DN 1A, precum și breteaua de acces 7 (km 66+870 – km 67+340) și breteaua de acces 8 (km 66+870 km 67+280).
În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. „Menționăm că Antreprenorul a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani”, transmite CNAIR.
Asociația Pro Infrastructura critica în urmă cu câteva zile faptul că deși a anunțat atribuirea contractului pe 12 august, Compania de Drumuri „nu este în stare să încheie rapid o licitație nici măcar când nu apar complicații deosebite!”.
Podul de la Mogoșoaia, necesar pentru eliminarea unui „dop” de pe sectorul modernizat de pe Centura Nord
Circa 20 de km din Centura de Nord a Capitalei au fost modenizați și lărgiți la 4 benzi încă din 2010, iar singurul punct din zonă care a rămas nerezolvat a fost intersecția de la Mogoșoaia cu DN1A – un sens giratoriu unde constant apar blocaje și cozi kilometrice.
Abia în luna iunie 2017, după ani la rândul de promisiuni și revizuiri de studii, Compania de Drumuri scotea la licitație proiectarea și execuția pasajului suprateran de la Mogoșoaia care ar urma să „ridice” Șoseaua de Centură peste DN1A București – Mogoșoaia – Ploiești.