Sari direct la conținut

Controverse Drink Insider: Cum ar trebui să fie o prezentare de vin? Serioasă sau relaxată?

Smile Media
Razvan Avram, Foto: Hotnews
Razvan Avram, Foto: Hotnews

​Lumea vinului e plină de evenimente şi mă refer aici la degustările pe care le organizează cramele şi producătorii. Referitor la acest subiect, m-am gândit să vă lansez o întrebare deschisă: Ce tip de prezentare de vin vă atrage mai mult? Una într-un spaţiu fastuos, cu somelieri în ţinută de gală şi tot ceremonialul de rigoare, sau o degustare relaxată, într-un ambient informal, cu un povestitor haios, care vorbeşte „pre limba consumatorului”?

Desigur că există, pentru ambele abordări, argumente pro şi contra. Teoretic, nu e aşa o mare filosofie: stilul de prezentare trebuie ales în funcţie de publicul ţintă. Pentru specialişti, o prezentare mai serioasă (la limită, chiar scorţoasă), iar pentru consumatori, una mai relaxată şi haioasă.

De multe ori, însă, aceste observaţii de bun simţ nu prea sunt respectate. Mulţi producători de vin se plâng că e foarte greu să-i aducă pe consumatori la prezentările de vin, unde, paradoxal, au investit multe resurse pentru a invita un „Master of Wine” (MW), un degustător celebru sau un somelier de marcă. Să fie, în acest caz, nemulţumirea organizatorilor justificată?

Practica dovedeşte că stilul scorţos de prezentare are, mai degrabă, darul de a intimida decât cel de a atrage consumatorii. Personal, îmi doresc în permanenţă să aflu lucruri noi despre vin şi de aceea merg la cât mai multe evenimente şi degustări. Însă, atâta timp cât cel care-mi livrează informaţia se urcă pe un „înalt piedestal” şi comunică dintr-o postură de magistru, totul dublat de o lipsă endemică de umor, ei bine, pur şi simplu, îmi cam piere entuziasmul.

La urma urmelor, vinul e o fiinţă foarte prietenoasă, atâta timp cât o tratăm de la egal la egal. Vouă cum vă plac prezentările de vin: serioase sau relaxate?

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro