Sari direct la conținut

Corporate Report: Autoritățile germane îi dau ultimatum lui Audi pentru mașinile diesel; Apple devine un producător de aparate de fotografiat; Nu vom vedea până în 2023 mașina electrică „ieftină” de la Volkswagen

HotNews.ro
Corporate Report: Autoritățile germane îi dau ultimatum lui Audi pentru 
mașinile diesel; Apple devine un producător de aparate de fotografiat; 
Nu vom vedea până în 2023 mașina electrică „ieftină” de la Volkswagen

Saga manipulării emisiilor de noxe nu s-a încheiat încă ● Pionierul telefoanelor inteligente știe că o poză face cât 1.000 de cuvinte ● Nici Dacia de 5.000$ de la Renault n-a apărut vreodată, dar Logan a fost un succes global uriaș

  • Autoritățile germane îi dau ultimatum lui Audi pentru mașinile diesel

Kraftfahrt-Bundesamt (KBA, Autoritatea Federală pentru Transporturi cu Motor din Germania) a anunțat că Audi, brandul premium al lui Volkswagen, va suporta penalități pentru că nu a reușit să înlăture de pe mașinile diesel un software ilegal care permite manipularea datelor privind emisiile de noxe, informează ziarul Bild am Sonntag (BamS). Ziarul a adăugat că KBA i-a trimis trei notificări lui Audi cu termenul de 26 septembrie pentru a elimina acel software de pe sute de mii de mașini cu motoare V6 și V8TDI, în caz contrar urmând să plătească amenzi de 25.000 de euro pentru fiecare mașină.

Ministerul transporturilor a anunțat anul trecut că autoritatea a detectat un software ilicit de control al emisiilor pe 127.000 de modele Audi cu motorizări Euro 6, din care 77.600 în Germania. Un purtător de cuvânt de la KBA nu a răspuns imediat cu un comentariu la acel articol al BamS.

Un purtător de cuvânt de la Audi a spus că producătorul auto este pe cale să completeze operațiunea la ultimele 8% din mașinile respective și că își va îndeplini misiunea până la termenul fixat de KBA. „Nu comentăm sub nicio formă articolul din BamS”, a anunțat el.

Audi a informat că modelele în cauză au fost printre cele 850.000 de vehicule diesel cu motoare V6 și V8TDI rechemate voluntar de producător. (Reuters)

  • Apple devine un producător de aparate de fotografiat

Modelele iPhone 11 lansate de Apple săptămâna trecută erau mai degrabă aparate foto decât telefoane. Desigur, ele pot transmite texte, descărca aplicații, face apeluri video, dar Apple a consumat mult timp și mari eforturi promovându-și noile telefoane drept aparate puternice de fotografiat.

Este ultimul semn că tehnologia foto este cea în care Apple crede că poate aduce cele mai multe îmbunătățiri la iPhone și se poate diferenția de rivali ca Samsung și Huawei, ale căror camere foto au fost competitive sau chiar mai bune decât iPhone în unele privințe, conform analiștilor tehnologiei.

Phil Schiller, șeful marketingului la Apple, a desemnat anume camera drept componenta sa favorită la iPhone. Tim Cook, CEO, a spus că sunt 800 de oameni la Apple dedicați îmbunătățirii ei. Pe lângă noile culori, cea mai mare diferență fizică la modelele iPhone 11 din acest an este că au mai mulți senzori și lentile foto. Motivul principal pentru care Apple se concentrează pe îmbunătățirea părții foto este simplu: clienților le pasă de calitatea ei și fac multe fotografii cu telefoanele. iPhone este cel mai folosit aparat foto pe Flickr, conform unei analize efectuate de website pe baza fotografiilor încărcate pe ea.

De asemenea, Apple trebuie să țină pasul cu Samsung și Huawei, care și ele lansează telefoane cu camere multiple și folosesc tehnicile machine learning, combinând fotografiile pentru rezultate mai bune.

Un exemplu este modul nocturn, o nouă tehnică bazată pe machine learning de iluminare a fotografiei făcute pe lumină scăzută. Analiștii scot în evidență și cum folosește Apple inteligența artificială și machine learning pentru a creea fotografii care sunt de fapt mai multe, combinate pentru a face o poză mai bună decât poate face o singură cameră. Apple denumește această caracteristică „Deep Fusion” și, chiar dacă nu vine pe noile iPhone, va fi adăugată printr-un viitor upgrade.

„Trage nouă imagini. Înainte să apeși declanșatorul, a și tras patru imagini scurte, patru imagini secundare”, spune Schiller. „Când apeși declanșatorul trage o expunere lungă, iar apoi mașina neurală analizează într-o secundă combinații de imagini lungi și scurte, le alege pe cele mai bune, selectează toți pixelii și trece prin toți cei 24 de milioane de pixeli, pixel cu pixel, pentru a obține cele mai bune detalii”.

Escaladarea camerelor „pro” pe telefoane a dus la o scădere abruptă a vânzărilor de aparate foto, conform statisticilor de la Camera and Imaging Products Association. În 2018 s-au vândut 20 de milioane de camere foto digitale, de la 120 de milioane în 2008. Apple a vândut 218 milioane de telefoane în anul fiscal 2018 și firma de cercetare IDC estimează că s-au vândut 1,4 miliarde de telefoane inteligente anul trecut. (CNBC)

  • Nu vom vedea până în 2023 mașina electrică „ieftină” de la Volkswagen

Marele producător german continuă să trâmbițeze angajamente pentru vehicule electrice – mai ales o familie de oferte de mașini cu autonomie mare – dar își rezervă și timpul necesar pentru a le îndeplini. Compania a tot vorbit despre un model ieftin, de bază, o nouă „mașină a poporului” cu preț în jur de 20.000 de euro. Totuși, șeful Herbert Diess a spus-o din nou limpede că va mai dura o vreme până când planul va deveni realitate.

Aparent, în ciuda dimensiunii uriașe și a abundenței de resurse, Volkswagen încă nu și-a imaginat cum să facă o mașină electrică abordabilă și cu multă autonomie. Nu este o surpriză prea mare, întrucât liderul electric global – Tesla – face mașini electrice de un număr de ani și n-a reușit să intre pe profit. Acum, când Tesla a venit cu pe piață cu o mașină mai accesibilă și de serie mare – Model 3 – profiturile ar părea mai probabile datorită volumului mare de vânzări. Din păcate, nu este cazul.

În cele din urmă, Volkswagen va aduce o mașină electrică accesibilă și cu autonomie mare, comparabilă în dimensiuni cu Polo. Va fi botezată I.D.1 sau I.D.2 și produsă pe noua arhitectură de vehicule electrice. Totuși, decât să o aducă pe piață mai degrabă și să înregistreze potențiale pierderi, compania plănuiește acum să aștepte până în 2023, când crede că poate produce mașina și să o vândă în câștig. (InsideEVs.com)

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro