Sari direct la conținut

​Corporate Report: Avertizări emise pentru 1,4 miliarde de utilizatori de iPad și iPhone; Volkswagen garantează că bateria lui ID nu va scădea sub 70% după opt ani

HotNews.ro
​Corporate Report: Avertizări emise pentru 1,4 miliarde de utilizatori de
 iPad și iPhone; Volkswagen garantează că bateria lui ID nu va scădea 
sub 70% după opt ani

O companie israeliană folosită și de FBI vinde cu 100$ calea de acces în oricare dispozitiv iOS – hackeri și soții geloase stau la coadă; VW oferă cele mai mari baterii pentru segmentul compact, dar care pot fi cu mult sub ale concurenței pentru clasele mai mari

Avertizări emise pentru 1,4 miliarde de utilizatori de iPad și iPhone. Apple părea a fi pe val, cu iPhone 11 (recunoscut ca fiind cam urât) și cu recentele lansări ale lui iOS12 arătând a fi beton. Dar totul tocmai s-a schimbat. Compania israeliană de criminalistică Celebrite i-a anunțat pe utilizatori că a găsit un mod de a intra în oricare iPhone sau iPad rulând oricare din versiunile iOS, inclusiv cea mai recentă. Cum Tim Cook a afirmat anterior că sunt în lume 1,4 miliarde de dispozitive iOS active, aceasta este o știre îngrijorătoare pentru fiecare dintre ei.

Citată de AppleInsider, Celebrite informează că poate practica „o extracție completă de fișiere de sistem de pe oricare dispozitiv iOS” și că acest serviciu este de vânzare. În plus, Celebrite este o companie care trebuie tratată cu seriozitate. În 2016, s-a presupus pe larg că FBI s-a folosit de Celebrite pentru a „sparge” telefonul iPhone 5c al atacatorului Syed Ryzwan Farook după atacul terorist de la San Bernardino din 2015.

În apărarea sa, Celebrite spune că tehnologia sa impune un acces fizic la dispozitivul iPhone sau iPad care trebuie accesat (nu se poate de la distanță) și efectuează îndelungi verificări de securitate ale legitimității oricui vrea să o facă. Acestea fiind spuse, Forbes a informat totuși anterior că Celebrite a vîndut kitul pe eBay cu numai 100 de dolari, un adevărat vis pentru hackeri și soții geloase laolaltă.

Remarca evidentă este că a fost găsită o ușă din spate la iPhone și iPad și că – dată fiind vulnerabilitatea tuturor versiunilor de iOS – nu este una despre care Apple să știe că există sau cum s-o închidă. Cum iOS 13 este pe cale să înceteze suportul pentru milioane de iPhone (din care unul este încă de vânzare), poate fi pentru mulți o vulnerabilitate care să nu fie eliminată niciodată.

Apple a proclamat îndelung că securitatea este un avantaj m

ajor față de rivali (de notat că Celebrite anunțase anterior că poate accesa la fel de bine și dispozitive Android), dar acum compania trebuie s-o și dovedească, găsind și blocând acest acces înainte să se răspândească în lung și-n lat. (Forbes)

Volkswagen garantează că bateria lui ID nu va scădea sub 70% după opt ani. VW se pregătește pentru lansarea lui ID.3, primul său automobil electric de nouă generație bazat pe noua platformă MEB și dezvăluie treptat tot mai multe amănunte înainte de lansarea din acest an. Compania a anunțat că ID.3, ca și următoarele vehicule ID, va avea o garanțe pentru baterie acoperind 70% din capacitate pentru opt ani sau 160.000 km. Totodată, a confirmat și timpul de încărcare, care este oarecum dezamăgitor.

Garanția pentru baterie este aliniată la celelalte oferte de pe piață. Tesla oferă și ea o garanție de 70% din capacitate pentru opt ani sau 160.000 km pentru versiunile Standard Range Battery și de 192.000 km pentru versiunile Longer Range. Desigur, este capacitatea minimă garantată, dar este de așteptat să dureze mai mult decât perioada menționată. De exemplu, datele arată că degradarea bateriei Tesla este mai mică de 10% după 256.000 km.

Volkswagen confirmă totodată în comunicatul de presă că bateriile din familia ID pot oferi o capacitate de încărcare de până la 125 kW: „Volkswagen va oferi bateriile ID în mai multe mărimi. Aceasta marchează o abordare complet nouă față de cea a gamei curente. Dacă un proprietar de vehicul ID nu este interesat să conducă pe distanțe lungi (de exemplu, conduce doar distanțe scurte în oraș), poate opta pentru o baterie cu un conținut relativ scăzut de energie. În schimb, aceasta îi va face automobilul mai ieftin. Aceia care conduc frecvent pe distanțe lungi pot alege o baterie mai mare, care le va oferi mai multă flexibilitate în utilizarea mașinii. Depinzând de tipul bateriei și al automobilului, poate fi obținută o autonomie maximă de la 330 la 550 km. Volkswagen a proiectat și baterii capabile să ofere o capacitate de încărcare până la 125 kW, mai mare decât tot ce s-a obținut până în prezent în segmentul ID.3 și care asigură încărcare rapidă și opriri pentru încărcare mai scurte”.

Garanția pentru baterie este deci aliniată la restul industriei. Nicio surpriză aici. Cât despre capacitatea de încărcare, 125 kW înseamnă puțin pentru un automobil electric lansat în 2019. Se pare că noul standard este 150kW și există destule mașini în 2019 capabile de mult mai mult. Tesla și-a adaptat gama între 200 și 250kW. Porsche este așteptată să lanseze Taycan în acest an cu o capacitate de până la 350kW.

Totuși, nu există nici un automobil electric în segmentul compact care să asigure 125 kW, ca ID.3. Este un plus pentru Volkswagen, dar este îngrijorător dacă spune că 125 kW este capacitatea de încărcare pentru toate modelele ID. Compania are în vedere mai multe modele SUV, crossover și sedan între 2020 și 2022. Dacă aceste mașini vor fi limitate la 125 kW c.c. încărcare rapidă, se vor plasa cu câțiva ani în spatele noului front. (Electrek)

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro