Cosmote a ajuns la peste 6,1 milioane clienti in Romania, dar numarul noilor utilizatori castigati a scazut cu circa 66%
Cosmote Romania a inregistrat un EBITDA (profit operational inainte de taxe, deprecieri si amortizari) pozitiv in primul trimestru din acest an de 13 milioane euro, comparativ cu o pierdere operationala de 25,8 milioane euro in perioada similara din 2008, in timp ce baza de clienti (n.r. numarul de cartele SIM active) a crescut cu 44% pana la 6,1 milioane clienti, a anuntat joi grupul elen OTE. Operatorul a castigat 212.000 noi clienti in primul trimestru din acest an, in scadere cu 65,9% fata de perioada similara a anului trecut, cand Cosmote anunta peste 621.000 noi utilizatori.
„Cosmote si-a extins baza cu peste 212.000 de clienti noi in primul trimestru al anului 2009. In acest interval, numarul utilizatorilor Cosmote a crescut cu 44.1% comparativ cu T1, 2008, in prezent ajungand la peste 6.1 milioane, ce corespunde unei cote de piata de 23%. In plus, ponderea abonatilor a ajuns la 20% din totalul clientilor nostri, inregistrand si ea un avans de 62% comparativ cu primul trimestru al anului 2008”, a declarat Konstantinos Apostolou, directorul financiar al Cosmote Romania.
Pe de alta parte, datele financiare aferente primului trimestru din 2008 arata ca operatorul castigase in respectiva perioada 621.869 utilizatori, in crestere cu 128% fata de perioada similara din 2007, numarul abonatilor din acesti noi utilizatori fiind de 111.000 utilizatori.
In acest prim trimestru din 2009, pierderea neta operationala a Cosmote s-a redus cu 78,7%, pana la 5,5 milioane euro. Anul trecut, Cosmote si-a atins obiectivul de a avea un EBITDA pozitiv, iar pierderile nete au scazut pana la peste 52,8 milioane euro.