Cotă de piaţă aproape dublă a autoturismelor electrificate, în primele şapte luni (APIA)
Cota de piaţă a autoturismelor ecologice noi în România, în total vânzări auto, a ajuns, în primele şapte luni din 2022, la 20,7%, aproape dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când ponderea era 11,2%, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultate de Agerpres.
Conform analizei de piaţă, numărul maşinilor electrice şi full hybrid comercializate pe plan local, în intervalul ianuarie – iulie 2022, a fost de 14.485 de unităţi, dintre care 5.560 de exemplare (38,1%) sunt reprezentate de modelele electrificate 100% (BEV), 2.145 de exemplare (14,8%) hibride cu încărcare la priză (PHEV), iar 6.820 de exemplare (47.1%) din categoria Full Hybrid.
Statistica APIA relevă faptul că, în topul celor mai comercializate autoturisme electrice, conduce Dacia (cu modelul Spring) – cu 2.982 de unităţi (+900% faţă de primele 7 luni din 2021), urmată de Volkswagen – cu 458 de exemplare (+24,1%), Tesla (425, +900%), Hyundai (357, +227,5%), Merceded-Benz (187, +297,9%), Renault (163, +59,8%), BMW (140, +70,7%), Skoda (130, +132,1%), Peugeot (106, +37,7%) şi Fiat (93, +520%).
În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme full hibride vândute în România, din ianuarie şi până la finele lunii iulie, au fost comercializate de: Toyota – cu 4.696 de unităţi, Hyundai (574), Ford (551), Honda (460), Renault (287), Lexus (107), Kia (67), Suzuki (35), Mazda (31) şi Subaru (12).
De asemenea, în topul vânzărilor de autoturisme plug-in hybrid, Mercedes-Benz era pe prima poziţie, cu 422 de unităţi comercializate, urmată de Ford cu 259 de exemplare, BMW (231), Hyundai (225), Volvo (198), Renault (146), Skoda (106), Jeep (103), Mitsubishi (99) şi Volkswagen (87).
Cât priveşte situaţia vânzărilor de autoturisme ecologice în iulie vs iunie 2022, datele APIA relevă 2.632 de unităţi comercializate, faţă de 2.455, precum şi o cotă de piaţă în uşoară scădere, la 22%, de la 22,5%