Sari direct la conținut

Cotidianul: Imaginea romanilor in Spania, o „inscenare“ de 3,5 milioane de euro

Cotidianul

Campania “Hola, soy Rumano” finantata de Guvernul Romaniei pentru a schimba imaginea compatriotilor nostri din Spania sustine ca prezinta asistente, fermieri si hotelieri romani care muncesc in Peninsula. In realitate, este vorba de actori.

Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG) a lansat joi campania de comunicare “Romani in Europa”, care-si propune sa promoveze “imaginea de normalitate” a romanilor care traiesc in Spania. Campania consta in spoturi publicitare si bannere in care sunt prezentate povestile de succes ale romanilor, povestite chiar de catre spaniolii care ii cunosc si lucreaza cu ei – conform prezentarii oficiale a campaniei. In realitate, atat romanii, cat si spaniolii prezentati in spoturi si pe bannere sunt actori, ne-a confirmat Veronica Guzum, public relations supervisor la Saatchi& Saatchi, firma care a castigat licitatia organizata de ASG. Producatorii au preferat sa utilizeze actori deoarece, se pare, modelele pe care si-au bazat spoturile (adevaratii fermieri, directori de hotel si asistenti medicali romani din Spania) nu vorbeau limba spaniola suficient de bine.

Radu Florescu, directorul filialei din Romania a agentiei de publicitate Saatchi&Saatchi – care se va ocupa de implementarea campaniei -, a spus ca „Romani in Europa“ este unul dintre cele mai complexe programe dedicate acestui subiect delicat, iar scopul este acela de a prezenta o perspectiva corecta despre romani.

Integral in Cotidianul

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro