Sari direct la conținut

Creatorii jocului Candy Crush Saga vor mai angaja 50 de oameni la Bucuresti

HotNews.ro

King, compania care a creat jocul cu bombonele colorate Candy Crush Saga, are 71 de angajati la Bucuresti si vrea sa ajunga la 120, arata un comunicat de presa. In ultimele trei luni de recrutare au aplicat 1.400 de oameni, dintre care un sfert au fost femei, semn ca gaming-ul nu mai este un domeniu exclusiv masculin.

In ultimele luni, King si-a extins echipa din Romania cu 44 de oameni, ajungand la 71 de angajati si continua sa recruteze specialisti, astfel incat in 2014 sa ajunga 100-120 de angajati. Saptamanal, la King au loc aproximativ 20 de interviuri, adica in jur de 4 interviuri in fiecare zi.

„In ultimele luni au venit din ce in ce mai multe femei la interviuri, procentul lor ajungand la 25%, ceea ce arata ca industria jocurilor nu mai este un domeniu exclusiv masculin,” spune Mihai Sfrijan, director al studioului local.

In ceea ce priveste studiile necesare pentru a lucra la King, majoritatea candidatilor care aplica pentru postul de developer au terminat Facultatea de Automatica si Calculatoare sau Facultatea de Informatica, cei interesati sa ocupe pozitia de data scientist au terminat Facultatea de Matematica sau Cibernetica, iar cei care vor sa lucreze in graphic design vin de la Facultatea de Arte.

Printre posturile oferite de studioul King in Bucuresti se numara QA Practitioner, Data Scientist, C++ Game Developer (Mobile), Game Developer (Flash), Java System Developer, Producer, Test Automation Engeneer si UI Designer.

Cei mai multi candidati au varsta medie de 28 de ani, sunt la nivel de medium spre senior si provin din industria IT&C, cu precadere din gaming, insa sunt si candidati care vin din domenii ca cercetare sau consultanta, se arata in comunicat.

King.com a fost infiintata in 2003 in Suedia si are sediul la Londra, printre fondatori fiind si Thomas Hartwig. Site-ul de jocuri king.com a crescut puternic si acum pe el exista 200 de jocuri, insa compania a devenit celebra datorita Candy Crush Saga, joc lansat in aprilie 2012 pentru Facebook si in noiembrie 2012 pe magazinele online pentru Android is iOS. Inainte de intrarea pe Facebook, King avea 15 milioane de useri, apoi numarul a explodat, ajungand acum la 225 milioane/saptamana. Un moment cheie a fost in aprilie 2013 cand Candy Crush a depasit Farmville la popularitate pe Facebook.

King este prezenta cu un birou in Romania din 2011 cand avea doar patru angajati, insa in 2012 numarul a trecut de 30 si a tot crescut.

King are doar 600 de angajati pe plan mondial, cele mai mari birouri fiind Stockholm, Londra si Barcelona.

Thomas Hartwig, co-fondator al King, explica intr-o prezentare in toamna trecuta la Bucuresti de ce jocul a ajuns atat de popular si apoi a detaliat situatia intr-un interviu pentru HotNews.ro.

El spune ca jocul a avut atat de mare succes fiindca

– are grafica buna

– aplicatia este gratuita si apoi poti cumpara diverse optiuni in interiorul ei (model freemium)

– e accesibil tuturor

– il poti juca „pe fuga” si apoi reiei cand doresti

– Are cateva sute de nivele diverse

– poate fi jucat pe multe platforme mobile si mai ales pe Facebook

– a fost testat intens

– are un caracter social

Compania obtine venituri atat din jocurile care sunt contra cost pe site-ul propriu king.com (care exista de ani buni, cu mult inainte de succesul Candy Crush), iar o alta sursa de venit este aplicatia care este gratuita la instalare, insa permite diverse „in app purchase”, mici achizitii in interiorul aplicatiei, pentru a trece mai repede mai departe de anumite nivele la care altfel trebuie sa faci o mica pauza daca vrei sa joci fara sa platesti.

Compania nu a comunicat date despre venituri, insa au aparut diverse estimari foarte optimiste, unele aratand ca King are zilnic venituri de peste 600.000 dolari din iOS in SUA. S-a vorbit si de o posibila listare cat de curand, insa compania nu confirma.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro