Crestere cu 6% a vanzarilor Nestle in primele trei luni din 2008
Vanzarile grupului elvetian Nestle au urcat cu 6% in primul trimestru din 2008, la 25,7 miliarde de franci elvetieni, echivalentul a 25,30 miliarde de dolari, deprecierea dolarului influentand volumul castigurilor si preturile, potrivit Reuters. Rezultatele companiei au fost in ton cu previziunile analistilor, acestia estimand vanzari de 25,5 miliarde de franci elvetieni.
In Europa, grupul a consemnat vanzari de 6,7 miliarde de franci elvetieni, cu 6,7% mai mult decat in primele trei luni ale anului trecut, majoritatea statelor din zona inregistrand performante bune. In America de Nord si America Latina, vanzarile producatorului de alimente au totalizat 7,5 miliarde de franci elvetieni, iar vanzarile din Asia, Oceania si Africa au urcat la 4,1 miliarde de franci elvetieni.
Potrivit Reuters, Nestle a majorat preturile cu 5,3% in primul trimestru din 2008, pentru a atenua efectul costurilor mai mari pentru materii prime.
Dolarul american, ce s-a depreciat la cote record in raport cu francul elvetian in timpul primului trimestru, a redus cu 7% volumul total al vanzarilor.
Analistii estimeza ca Nestle va achizitiona o companie importanta in sectorul de sanatate si nutritie, acoperindu-si datoriile si rascumparand actiuni.
Grupul elvetian Nestle, este prezent pe piata din Romania din 1995. In prezent, portofoliul Nestle Romania este format dintr-o gama larga de produse, dintre care napolitanele Joe, specialitatile Nescafe 3 in 1, Nescafe 2 in 1 si mustarul Maggi sunt produse in Romania.
Compania elvetiana Nestle a raportat pentru anul 2007 vanzari de 107,6 miliarde franci elvetieni si o crestere a profitului cu 15,8%.