Sari direct la conținut

Creștere spectaculoasă. Cum au dat românii de gustul cafelei scumpe

​​Panorama.ro
Cafea, Foto: Digifoodstock / Profimedia Images
Cafea, Foto: Digifoodstock / Profimedia Images

În urmă cu un deceniu, cafeaua de specialitate reprezenta un segment infim din piața totală – sub 2,5%. Astăzi, nișa se află în plină expansiune. Odată ce au prins gustul adevărat, nealterat al unei cafele bune, românii rareori se mai întorc la sortimentele „de raft”.

Antreprenorii care au adus conceptul în România aseamănă fenomenul unei străzi cu sens unic. Panorama a stat de vorbă cu ei pentru a le afla poveștile, provocările din primii ani de business și prognozele pentru o piață tot mai mare, dar în continuare inedită pentru majoritatea consumatorilor de cafea.

E un fenomen care a luat amploare și în România: cafenele de specialitate, locuri unde cafeaua este dusă la rang de artă.

E un univers care s-a dezvoltat rapid și pe plan local și pe care Panorama încearcă să îl creioneze prin ochii principalilor actori: oamenii care au adus cafeaua de specialitate în ceștile românilor, de la pionieri la tineri pasionați care și-au deschis cafeneaua în plină pandemie și până la cei care îmbină dexteritatea unui barista cu arta de a fi prăjitor de cafea.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro