Cristian Diaconescu, candidatul cel mai vizibil pe posturile de televiziune
Candidatii la Primaria Capitalei si la primariile de sector din Bucuresti au avut cele mai multe aparitii in presa scrisa si audiovizuala in perioada 2 – 20 mai, potrivit unui raport al Agentiei de Monitorizare a Presei. Cel mai vizibil candidat in presa scrisa a fost Sorin Oprescu, cu 86 de aparitii, iar Cristian Diaconescu, cu 36 de aparitii, a fost cel mai vizibil candidat pe posturile TV.
In presa scrisa, Sorin Oprescu a fost urmat indeaproape de Vasile Blaga, cu 83 de aparitii, si Cristian Diaconescu, cu 75 de aparitii.
In ceea ce priveste aparitiile pe posturile TV, Cristian Diaconescu a fost urmat de Vasile Blaga si Sorin Oprescu, cu cate 22 de aparitii. La nivel local, cei mai vizibili candidati au fost Codrut Seres (candidat la Primaria Baia-Mare) si Gheorghe Nechita (candidat la Primaria Iasi), care au cumulat noua, respectiv sase aparitii in intervalul supus analizei. In total, candidatii pentru Primaria Generala si pentru primariile de sector au inregistrat 229 de aparitii in jurnalele de stiri in intervalul mentionat, in vreme ce candidatii din celelalte orase, atat pentru consilii locale, cat si judetene, au cumulat 118 aparitii.
Potrivit raportului AMP, cel mai vizibil lider politic a fost insa presedintele Traian Basescu, cu 102 aparitii in presa scrisa si 82 de aparitii la posturile de televiziune.
Alte date prezentate de Agentia de Monitorizare a Presei:
- In perioada 2 – 20 mai 2008 au fost monitorizate 420 de stiri. Postul Realitatea TV a difuzat cele mai multe stiri (113), in timp ce postul Antena 1 a prezentat doar 50 de stiri;
- Din numarul total de stiri TV analizate, 168 au prezentat actiuni si evenimente asociate campaniei electorale, 80 au avut ca tema prezentarea actiunilor electorale demarate de candidati, iar in alte 23 de stiri au fost prezentate declaratiile publice ale unor actori politici implicati in campania electorala. Cele mai multe dintre articolele analizate din presa scrisa au prezentat candidatii (12%), actiunile de campanie ale acestora (10%) si informatii sau comentarii asupra organizarii interne a partidelor (10%);
- Principalele teme de discurs cu care au fost prezenti candidatii in jurnalele de stiri au vizat serviciile sociale (12 mentionari), trafic (10 mentionari), infrastructura (9 mentionari), parcuri si spatii verzi (9 mentionari) si servicii si utilitati publice (8 mentionari);
- Discursul politicienilor din aceasta perioada se distinge prin agresivitate. Cele mai multe atacuri de pe scena publica au fost generate de declaratiile presedintelui din zilele de 6 si 11 mai, dar si de raportul PSD, „1200 de zile de haos in Romania”, din data de 19 mai.
Agentia de Monitorizare a Presei a monitorizat in intervalul 2 – 20 mai a.c. principalele editii de stiri ale posturilor Antena 1, Antena 3, Prima TV , Pro TV, Realitatea TV si TVR1, precum si articolele de presa din Adevarul, Evenimentul Zilei, Jurnalul National si Romania Libera.