Sari direct la conținut

Cum a reusit Austria sa devina un exemplu pentru viitorul masinilor electrice

HotNews.ro
Masina electrica la incarcat, Foto: Volkswagen
Masina electrica la incarcat, Foto: Volkswagen

​Austria a fost anul trecut tara UE tara in care vanzarile de masini electrice au crescut cel mai mult, iar tara central-europeana va ajuta si mai mult masinile incarcabile la priza, atat prin subventii, cat si prin crearea unui sistem unitar de incarcare. 11 furnizori de energie electrica au creat o retea de 1.300 de statii de incarcare si se vor adauga alte 700 pana la final de an. In plus, un parteneriat public-privat contribuie la dezvoltarea segmentului de e-mobilitate.

Austria are 8,7 milioane de locuitori si piata auto totala a fost de 330.000 de masini noi anul trecut, de peste trei ori mai mare decat in Romania.

In Austria s-au vandut anul trecut peste 4.000 de masini 100% electrice, de peste 60 de ori mai multe decat in Romania. Cel mai vandut model a fost Renault Zoe, cu 829 de masini, urmat de BMW i3 (789), Tesla Model S (575) si Volkswagen e-Golf (407).

Cu o crestere de 130%, Austria a fost tara UE cu cel mai mare avans procentual al vanzarilor de masini electrice. Si nu este de mirare, fiindca tara alpina nu sta degeaba. Acum sunt 1.300 de statii de incarcare, pana la final de an se va ajunge la 2.000, iar pentru 2020 obiectivul este de 5.000 de puncte, ceea ce inseamna ca sunt mici sanse sa nu gasesti o statie la mica departare.

Masinile electrice au ajuns in Austria sa aiba o cota de trei ori mai mare decat media UE, iar asta se intampla si pentru ca statiile de incarcare sunt standard fiindca 11 furnizori de electricitate au dezvoltat reteaua, astfel incat un sofer care se inscrie la un singur furnizor poate folosi orice statie din retea fara taxe suplimentare sau noi carduri de acces.

Austria se descurca bine fiindca Parlamentul a aprobat toamna trecuta un plan de dezvoltare a infrastructurii electrice, plan in valoare de 72 milioane euro din care 48 milioane euro vin de la ministerele Transportului si Mediului, iar 24 de milioane euro de la companiile auto. Planul cuprinde subventii pentru instalarea de statii, dar si stimultente pentru achizitia de hibride incarcabile la priza si chiar de biciclete electrice.

In plus, de la 1 martie se aplica o subventie guvernamentala de 4.000 euro pentru fiecare masina 100% electrica cumparata, ceea ce face aceste masini mult mai atractive.

Calculele autoritatilor arata ca vor intra pana in 2020 cel putin 16.000 de vehicule 100% electrice pe soselele Austriei, iar estimarile arata ca dezvoltarea sectorului mobilitatii electrice va crea 30.000 de locuri de munca si va genera 3 miliarde euro activitate economica pana in 2030.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro