Sari direct la conținut

Cum folosesc companiile de rent-a-car inteligența artificială pentru a scoate mai mulți bani de la clienți

HotNews.ro
Cum folosesc companiile de rent-a-car inteligența artificială pentru a scoate mai mulți bani de la clienți
Birourile unor companii de rent-a-car (foto Hanohiki, Dreamstime.com)

De câteva luni, marile companii de rent-a-car se folosesc în SUA de scannere AI care pot depista cele mai mici zgârieturi sau probleme care nu se văd cu ochiul liber pe mașinile de închiriat. Unii useri au primit și facturi de sute de dolari, chiar dacă erau convinși că nu greșiseră cu nimic.

Compania Hertz anunța în aprilie că a pornit un parteneriat cu o companie din domeniul AI pentru ca mașinile să fie inspectate automat minuțios cu scannere performante, după ce userii le predau la agenție.

Sistemul de scanare funcționează prin captarea a mii de imagini de înaltă rezoluție din toate unghiurile, pe măsură ce un vehicul trece prin porțile unui lot de închirieri la preluare și la returnare.

Inteligența artificială compară apoi acele seturi de imagini și semnalează orice discrepanțe, orice modificări la caroserie, geamuri, anvelope sau șasiu. Camerele foto au soft-uri de AI și se folosesc de algoritmi de machine learning pentru a inspecta „la sânge” mașina de închiriat.

Sistemul creează apoi și trimite automat rapoarte de daune, iar un angajat le analizează. New York Times și USA Today oferă exemple de oameni care, la puțin timp după ce au predat mașina, s-au trezit cu mesaje în care li se spunea că au de plată în plus, pentru daune descoperite de sistemul de scanare.

USA Today oferă exemplul unui client care a fost taxat cu 440 dolari pentru o zgârietură superficială de 2,5 cm pe o anvelopă, iar New York Times oferă exemplul unei facturi de 195 dolari pentru o îndoitură pe portiera față.

Compania Hertz spune că „peste 97% dintre mașinile scanate cu această tehnologie nu prezintă daune pentru care trebuie emisă factură, ceea ce dovedește că majoritatea covârșitoare a închirierilor sunt fără incidente”. Cei de la companie mai spun că vor să se asigure că pe viitor, clienții nu sunt taxați pentru daune pe care nu le-au produs,

Site-ul MSN.com publică un ghid despre cum să eviți aceste probleme cu scannerele și principalele sunt să te asiguri că duci mașina într-un loc unde astfel de scannere nu există și al doilea sfat este să ai poliță de asigurare.

Compania Hertz spune că tehnologia de scanare va fi disponibilă la mai multe aeroporturi din SUA, în lunile ce vin.

Și Sixt, o altă companie importantă de închirieri auto, folosește un instrument AI: un scanner care se bazează pe „senzori încorporați, camere și un sistem de iluminare” pentru a verifica eventualele daune, potrivit site-ului companiei. „Ca parte a procesului de asigurare a calității, fotografiile sunt verificate și validate”, se mai menționează pe site.

Sursa foto: Dreamstime.com

Alegeri București 2025: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.