Sari direct la conținut

Cum încerca „baronul de la metrou” Ion Rădoi să-l dea jos pe Drulă: de la „racheți ucraineni”, la organizarea grevei care a paralizat Capitala și la presiuni la PNL și primarii de sector

HotNews.ro
Ion Rădoi, Foto: AGERPRES
Ion Rădoi, Foto: AGERPRES

​Liderul sindicatului de la Metrou, Ion Rădoi, trimis în judecată de DNA pentru fraude la metrou cu firma sindicatului, a fost cel care a pus la cale greva din urmă cu un an care a paralizat pentru o zi traficul în Capitală. În război cu ministrul Transporturilor de atunci, Cătălin Drulă, care începuse să desființeze tarabele și chioșcurile închiriate ilegal de către firma sindicatului, Rădoi a făcut demersuri și în jurul liderilor PNL de la acea vreme, dar și la unii primari de sector pentru a opri demolările. Pe grupurile interne ale sindicatului susținătorii lui Rădoi discutau chiar să pună un preț pe capetele lui Drulă și a șefului Metrorex de atunci, să angajeze „racheți ucraineni”.

Greva de la metrou care a paralizat Capitala, demolarea chișcurilor de la metrou închiriate ilegal de sindicat și războiul dintre Drulă și liderul de la metrou:

Susținătorii lui Rădoi cereau „preț pe capetele” lui Drulă și Paraschiv (Metrorex): „Cât dreaq costă niște racheti d-aia ucraineni? Un milion de euro și luăm ceva de calitate”

În câteva extrase din rechizitoriul procurorilor DNA trimis la instanță și consultate de HotNews.ro este detaliată implicarea lui Ion Rădoi în organizarea grevei generale de la metrou din martie 2021.

Nu doar implicarea lui Rădoi este surprinsă de procurori, ci și implicarea apropiaților săi sau membri ai sindicatului care au pledat inclusiv la punerea „unui preț pe capetele” ministrului Drulă și a directorului Metrorex de atunci Ștefan Paraschiv.

Pe un grup de Whatsapp al sindicatului de la metrou, unul dintre membri a propus să fie pus „preț pe capetele lui Drulă și Paraschiv, prin angajarea unor racheți ucrainieni, „ceva de calitate”, care să fie plătiți în urma donațiilor celor 5000 angajați – fiecare câte 1000 lei”, urmând a fi strânsă suma de 1 milion euro”, se arată în rechizitoriu.

  • ”hai pe ei”…”cât dreaq costă niște racheti d-aia ucraineni?” …”hai naiba să punem preț pe capetele lor”…”5000 de angajați dacă donează fiecare 1000 lei…facem vreun milion de euro. Și luăm ceva de calitate”…”punem preț pe 2 capete…drulă și directorul… si-ai să vezi cum ne lasă lumea în pace”…”păi altfel nu se mai poate.ajungem la disperare.”…”da-i în morții lor…”

Rădoi, creierul din spatele grevei de la metrou, a încercat să-și ascundă implicarea

Potrivit procurorilor, „folosindu-se de influența și autoritatea sa de lider de sindicat , Rădoi Ion a inițiat și organizat declanșarea protestului ilegal de la metrou, în sensul că acesta a stabilit liniile directive pentru oprirea activității, lăsând sarcini de coordonare celorlalte persoane cu linie de conducere pe linie sindicală, martori în cauză, Popescu Iulian, lider tineret, Herda Florin, Dan Vasile, Ene Marian (”Lile”) și care, potrivit indicațiilor lui Rădoi Ion, puteau aduna oameni de pe linilie de serviciu unde lucrau. Pentru a nu fi descoperită implicarea lui în inițierea, pregătirea și organizarea protestului ilegal de întrerupere a activității, Rădoi Ion și-a luat măsuri pentru a nu fi asociat cu pregătirea și organizarea acțiunii de înterupere ilegală a circulației trenurilor”.

În această idee, de a fi disociat de acțiunile de protest de la metrou, Rădoi a susținut că și-a luat concediu de odihnă, „fără a fi precizată perioada exactă, până când ar fi fost în concediu de odihnă” și a „dat dispoziție ca ceilalți lideri de sindicat de la USLM, printre care martorul Artimon Marian, să nu fie prezenți la sediul USLM în data de 24 și 25 martie 2021, pentru a nu crea suspiciuni privind implicarea sindicatului în organizarea protestului”.

Procurorii mai susțin că Rădoi „a dat dispoziție să nu se comunice mesaje de grevă, pentru a nu fi descoperiți, mobilizarea urmând a se face de ”liderii” din linia a 2 a si a 3 de sindicat. Aceștia, în mesajele de mobilizare transmise pe whatsapp, au comunicat codat folosind cuvinte ”la cafea”, ”la mutat dulapuri”, pentru a se aduna în subteran la sediul sindicatului.

Potrivit percheziției informatice de la sediul USLM (Sindicatul de la Metrou), au fost identificate „documente care au arătat intenția și planul liderului de sindicat Rădoi Ion de a închide circulația la metrou exista încă din 24 martie 2021.”

„Rădoi Ion l-a contactat pe fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc, acesta din urmă susținându-l în demersurile sale, sfătuindu-l să dea în judecată primăria pentru abuz și Metrorex pentru despăgubiri, întrucât ministrul Drulă Cătălin se va apăra spunând că Metrorex a făcut-o”, mai arată procurtorii în extrasele din rechizitoriu consultate de HotNews.ro.

Rădoi, presiuni la conducerea PNL pentru a-l înlătura pe Drulă de la Transporturi

În lupta sa cu Cătălin Drulă, „baronul” de la metrou a încercat să facă presiuni la conducerea PNL, partid aflat atunci la guvernare împreună cu USR, să-l dea jos pe ministrul Transporturilor de atunci, dar și să împiedice dezafectarea stațiilor de metrou de gheretele și chioșcurile pe care le închiria firma sindicatului.

„Prin intervențiile sale la nivelul factorilor politici decizionali Rădoi Ion a urmărit să determine luarea unei decizii politice privindu-l pe Ministrul Drulă Cătălin, în sensul înlăturării acestuia din funcția de ministru sau de a-l determina să renunțe la acțiunile de desființare a spațiilor comerciale de la Metrou”, arată procurorii.

Potrivit procurorilor, Ion Rădoi a avut întâlniri și demersuri cu „șefa P.N.L. București Violeta Alexandru” și pentru ca „Ludovic Orban să-l oprească pe Ministrul Drulă Cătălin din demersurile privind desființarea spațiilor comerciale de la Metrou.”

Tot cu Ludovic Orban, pe atunci președintele PNL, Ion Rădoi a purtat discuții telefonice.

„Relevantă în acest sens este și convorbirea telefonică purtată la data de 02.06.2021, ora 20:02:17, de către RĂDOI ION, cu LUDOVIC ORBAN:

LUDOVIC ORBAN: El Maximo!

RĂDOI ION: Ei, o juma’ de Maximo, față de Marele Președinte la pătrat!

LUDOVIC ORBAN: Ce faci?

RĂDOI ION: Ce să fac? Iată că…hm, cu ale mele, cum se văd așa, de la distanță. Și mai mă uit și

la ale tale, că pentru mine LUDOVIC ORBAN va rămâne prieten toată viața!

LUDOVIC ORBAN: Păi, normal!

RĂDOI ION: Și…cred, cred că trebuie să dăm puțin ochi-n ochi… că nu, mai…nu știu, să mai

contăm puțin, că nu-mi place ce vor oamenii ăștia.

LUDOVIC ORBAN: Îhî.

RĂDOI ION: Și care m-am întâlnit cu el la ușă când Președintele la pătrat a împlinit 58 de ani,

eu eram…A venit, m-a bătut pe umăr la ușă acolo, că eu eram în hol.

LUDOVIC ORBAN: Da…?

RĂDOI ION: Că acolo o…așa, o nuanță, o atenție am trimis-o la partid, că puteam așa…

LUDOVIC ORBAN: Mersi!…[neinteligibil]…

RĂDOI ION: Ei…în fine! Nu-i nicio problemă! Nicio problemă!

LUDOVIC ORBAN: Îhî! Nu fi supărat!

RĂDOI ION: Și…

LUDOVIC ORBAN:…[neinteligibil]…

RĂDOI ION:…că vrea el o întâlnire tete-a-tete. Zic: ”Acum, după atâta vreme vrei tete-a-tete?! ”,

zic: ”Hm…după ce spune președintele!”

LUDOVIC ORBAN: Îhî.

RĂDOI ION: Și așa s-a încheiat. Și acum, chiar dacă vorbim la telefon, dar trebuia să transmit

mesajul ăsta. Și îl întreb pe președinte la pătrat când…când ne putem întâlni?

LUDOVIC ORBAN: Săptămâna viitoare, marți sau miercuri…[neinteligibil]…

RĂDOI ION: Pentru câteva, pentru câteva minute, nu trebuie…Că nu ne trebuie…

LUDOVIC ORBAN: Da, mă, săptămâna viitoare, marți sau miercuri!

RĂDOI ION: Bun! Hai!

LUDOVIC ORBAN: Îhî. Dă-mi un semnal dimineață…

RĂDOI ION: Să fie când, în jur de prânz, așa? Da? De dimineață?

LUDOVIC ORBAN: Da, dimineață dă-mi! Eu sunt, de la 08:00 plec de-acasă.

RĂDOI ION: Am înțeles.

LUDOVIC ORBAN: Dă-mi un telefon când sunt în mașină și stabilim, da?

RĂDOI ION: Am înțeles, Presidente! Așa rămâne!

LUDOVIC ORBAN: Te îmbrățișez, CORNEL!

RĂDOI ION: Toate cele bune, o seară bună! Numai bine!

LUDOVIC ORBAN: Toate bune! Pa! Pa!

(…)”

Rădoi, direct sau prin interpușii săi, a insistat la Violeta Alexandru, pe atunci lidera PNL București, ca demersurile Ministerului Transporturilor să fie oprite.

„Cu ocazia acestei întâlniri, potrivit declarațiilor martorilor Adina Nicolae și Gușatu Victor au explicat situația comercianților ale căror spații erau desființate. De asemenea, martorul Gușatu Victor a mai declarat că i-a solicitat Violetei Alexandru să intervină la consilierii PNL de la nivelul primăriilor de sector, pentru a stopa acțiunile de desființare a spațiilor. Ulterior acestei întâlniri, Violeta Alexandru, președinta PNL București, a postat pe pagina sa de FCBK un mesaj de susținere a comercianților de la Metrou , susținând necesitatea găsirii unor soluții legale”, se arată în rechizitoriu.

„Folosindu-se de poziția de lider al sindicatului, de influența și autoritatea conferită de funcție, de delegăturile dezvoltate de-a lungul anilor din poziția de lider de sindicat și parlamentar, inculpatul Rădoi Ion a acționat și la nivel politic, pentru protejarea propriilor interese, încercând să obțină o situație favorabilă lui și care ar fi putut duce la o decizie politică în sensul înlăturării lui Drulă Cătălin din funcția de Ministru. Astfel, pentru a-și atinge scopul, inculpatul Rădoi Ion, deși a avut întâlniri cu Orban Ludovic și discuții telefonice cu acesta, nu a avut succes în demersurile sale. De asemenea, la data de 14.05.2021 liderul USLM Rădoi Ion l-a contactat telefonic pe Ludovic Orban, insistând pe lângă acesta pentru a avea o întâlnire directă. Ulterior, Rădoi Ion s-a și întâlnit cu Ludovic Orban, însă, potrivit declarației persoanei vătămate Cătălin Drulă, nici Ludovic Orban și nici Violeta Alexandru nu au intervenit la el pentru a-i cere stoparea acțiunilor dedesființatre a spațiilor comerciale de la metrou”, potrivit procurorilor.

Rădoi, ajutor pe Facebook în războiul cu Drulă de la un senator PSD ulterior propus ca ministru

Starea conflictuală a inculpatului Rădoi Ion cu Ministrul Drulă Cătălin a determinat pe inculpat să acționeze pentru denigrarea Ministrului în presă, chiar beneficiind de sprijinul unui parlamentar, notează procurorii.

„Senatorul Humelnicu Marius l-a contactat pe inculpatul Rădoi Ion și i-a solicitat să preia pe pagina sindicatului un mesaj care îl viza pe Ministrul Drulă Cătălin, Rădoi Ion fiind de acord și solicitând persoanelor care gestionau pagina online de social media a USLM – martorul Popescu Iulian, Macoveanu Gelia19, să posteze mesajul lui Humelnicu Marius, care era un colaj cu poza Ministrului și un mesaj : „Câte înregistrări mai are Drulă? Dacă ai nevoie de Sifon pentru șpriț apelează la Drulă”.

Senatorul Marius Humelnicul a fost, în noiembrie 2021, propunerea PSD pentru postul de ministru al Economiei.

Rădoi, presiuni la primarii Negoiță (Sector 3) și Piedone (Sector 5) ca gheretele de la metrou să nu fie demolate

Pentru a bloca demolarea spațiilor comerciale de la metrou amplasate și care funcționau ilegal, pe raza sectorului 3 și 5, Rădoi Ion și-a folosit autoritatea și influența sa de lider de sindicat, intervenind fie direct, fie prin intermediul altor persoane la Primarii de sector 3 și 5, Robert Negoiță și Popescu Cristian Piedone, se arată în rechizitoriu.

Procurorii susțin că Robert Negoiță l-a atenționat pe Rădoi că Ministrul „îi va trimite mâine o adresă ca să dea dispoziție de desființare”, propunându-i să ”facă împreună o comisie din care să facă parte și sindicatul de la Metrorex”, ” poate vine și din partea lor cineva și de la noi de la poliția locală și de la urbanism și s-o luam bucată cu bucată, adică nu procedăm ca la Sectorul 2, ” dar că ” ce e cu pericol de la ISU, pe ISU acolo nu… Doamne ferește, se întâmplă ceva, mă duc ca Piedone în pârnaie și nu…. am copii de crescut..”

Robert Negoiță, spun procurorii, l-a sfătuit pe Rădoi „să facă plângere penală Directorului Metrorex Paraschiv pentru distrugere … dacă n-a avut autorizație de demolare, un aviz de demolare, ceva.”

Urmare a intervenției lui Rădoi Ion și a lui Minea Elena Claudia (n.r. presupusa parteneră a lui Rădoi), Primăria sector 3 București nu a dat curs și nu a oferit sprijin Metrorex SA sau Ministerului Transporturilor pentru desființarea spațiilor comercaile de la metrou, amplasate ilegal și care nu aveau nici autorizație de funcționare, aviz ISU, iar unele nici autorizații de construcție, notează procurorii.

„Numai după efectuarea perchezițiilor în prezenta cauză, s-au efectuat controale de către Poliția Locală Sector 3 București, care a aplicat sancțiuni contravenționale întrucât societățile nu aveau autorizație de funcționare, dispunându-se și suspendarea activității; aceasta doar formal, întrucât spațiile comerciale ilegale și-au continuat

activitatea.”, se arată în rechizitoriu.

Din probele administrate în cauză a rezultat că inițial, primarul sectorului 5 București, Popescu Cristian Piedone a împiedicat din diferite motive sau a întârziat emiterea dispozițiilor de demolare a spațiilor comerciale ce funcționează ilegal la Metrou.

La 27 aprilie 2021 Rădoi Ion a primit asigurări de la Primarul sectorului 5 Popescu Cristian Piedone că nu va demola spațiile pentru că sunt pe domeniul statului și nu pe domeniul public al sectorului 5, confirmându-i că a vorbit cu Ministrul Drulă Cătălin căruia i-a spus că nu poate să demoleze și să-și asume răspunderea primarul general Nicușor Dan.

Ulterior, Rădoi a purtat o discuție telefonică cu Piedone, în care – mai în glumă, mai în serios – Piedone i-a cerut lui Rădoi „jumătate din stația Izvor”.

Procurorii DNA susţineau că Rădoi percepea taxe între 5.000 şi 200.000 de euro ca să sub-închirieze spaţiile comerciale de la metrou.

Piedone: Am înţeles! Tu o să rezişti, ascultă ce îţi spun! Tu o să rezişti! Se schimbă (neinteligibil), dar tu o să rezişti!

Ion Rădoi: Da!

Piedone: După ce o să învii, îmi dai şi mie o jumate de staţie la Izvor şi mie?

Ion Rădoi: O juma de staţie întreagă îţi dau!

Piedone: Hai, te iubesc, stai liniştit! Deci, fratele meu şi ai văzut că, mă tu ai văzut reacţia mea şi a lui Negoiţă, da? Noi vorbim de cerebral, nu vorbim de ….

Ulterior, susțin procurorii, Piedone „a formulat dispozițiile de desființare a unor spații comerciale, dar a amânat aplicarea acesteia, conform înțelegerii cu Rădoi Ion. Conform declarației martorului Popescu Cristian Piedone, acesta nu a pus în aplicare dispoziția de demolare întrucât METROREX nu a plătit cheltuielile de desființare”.

Rădoi ar fi închiriat un spațiu comercial de la metrou firmei fiului său cu 1.100 de lei/lună care la rândul său a sub-închiriat cu 3.000 de euro/lună unui supermarket

În rechizitoriul trimis la instanță, procurorii DNA mai susțin că firma sindicatului „SINDOMET, cu știința și acordul lui Rădoi Ion, a acceptat obținerea unor beneficii importante, este cea a acceptării unei singure subînchirierii a spațiului comercial, situat în stația Grozăvești, al cărui beneficiar în fapt era fiul lui Rădoi Ion, Rădoi Răzvan”.

„Acesta, prin intermediul firmei RFIT GYM la care asociat și administrator era mama sa, a subînchiriat spațiul închiriat de la SINDOMET cu 1.100 lei/ lună, unui supermarket MEGA IMAGE, în schimbul unei chirii de peste 3.000 euro/lună”, susțin procurorii DNA.

Potrivit acestora, „sumele obținute de firma controlată de Rădoi Răzvan din subînchirierea spațiului către MEGA IMAGE din anul 2012 și până în 2021, astfel cum rezultă din documentele înaintate de MEGA IMAGE variau între 31.200 euro fără TVA și 33.600 euro fără TVA/an, beneficiul total obținut din subînchiriere fiind de 237.600 euro fără TVA.”

Cum a reușit Rădoi să obțină controlul total asupra spațiilor comerciale de la metrou

În 2003, SC Metrorex SA a încheiat un contract de asociere în participațiune cu SC Sindomet Servcom SRL, firmă deținută de Sindicatul Unitatea- Sindicatul Liber de la Metrou (U.S.L.M) și controlată de Ion Rădoi, pentru exploatarea și administrarea în comun a suprafețelor din stațiile de metrou și din căile de acces către metrou, care se pretau la organizarea de activități comerciale în scopul obținerii de profit.

În realitate, SC Sindomet Servcom SRL a controlat și gestionat singură administrarea spațiilor comerciale de la metrou, având control total asupra modului de atribuire a contractelor de închiriere a spațiilor comerciale, a modului de înființare de noi spații comerciale și a modul de stabilire a chiriei pentru spațiul comercial închiriat, potrivit procurorilor.

DNA precizează că unele dintre contractele de închiriere ar fi fost încheiate de firma respectivă pe o perioadă cu mult mai mare decât durata contractului de asociere în participațiune, care a încetat în luna septembrie 2018.

În aceste condiții, invocând existența unui litigiu cu SC Metrorex SA, SC Sindomet Servcom SRL ar fi refuzat să predea spațiile comerciale, continuând exploatarea ilegală a acestora și obținerea de venituri care se ridică la peste 10 milioane de lei.

În perioada septembrie 2017 – septembrie 2018, Rădoi ar fi acționat pentru prelungirea succesivă a contractului de asociere în participațiune.

Ulterior, în perioada septembrie 2018 – iulie 2021, Ion Rădoi s-ar fi folosit de influența și autoritatea funcției sale de conducere în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul (SC Sindomet Servcom SRL și comercianți din spațiile de la Metrou) de bani sau foloase necuvenite rezultate din exploatarea spațiilor comerciale ce ar fi funcționat ilegal din luna septembrie 2018.

În unele dintre activități, Rădoi ar fi beneficiat de sprijinul celeilalte persoane inculpate.

Cum i-ar fi amenințat și constrâns Rădoi pe miniștrii Transporturilor

Concret, pentru a-i determina pe reprezentanții decizionali, miniștri succesivi ai Transporturilor (care aveau dreptul legal de a acorda împuternicire reprezentanților statului în Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) pentru prelungirea/acordarea dreptului de a folosi în continuare spațiile comerciale respective de către SC Sindomet Servcom SRL), secretari de stat și reprezentanți ai Metrorex (ca și reprezentanți decizionali în cadrul Consiliului de Administrație al Metrorex), să ajungă la o soluție favorabilă intereselor sale, inculpatul ar fi recurs la mijloace nelegale, în afara dialogului social legal, între care:

  • constrângeri prin amenințări cu dezvăluiri a unor fapte compromițătoare, care în realitate nici nu s-ar fi întâmplat,
  • exercitarea de presiuni sociale asupra miniștrilor succesivi în funcție prin folosirea și angrenarea angajaților în greve și proteste nelegale,
  • mobilizarea salariaților prin răspândirea de informații false privind concedierea și nepunerea în circulație a trenurilor din lipsă de personal, oprirea circulației în afara unui cadru onest și de bună- credință cu partenerii sociali,
  • înregistrări ale discuțiilor cu partenerii sociali – reprezentanți ai ministerului (miniștri, secretari de stat) și ai Metrorex (directori, membri CA, membri AGA), fără a le aduce la cunoștință acest fapt, înregistrări deținute de inculpat ca un mijloc de control.

Procurorii spun că Ion Rădoi nu ar fi acționat de o manieră legală pentru apărarea drepturilor sindicaliștilor, ci punând presiune socială și politică asupra unor miniștri astfel încât acesta să își protejeze interesele financiare, prin nedesființarea spațiilor comerciale de la metrou.

Mai mult, el și-ar fi folosit autoritatea și în raporturile cu ceilalți lideri și membri de sindicat, pentru a-i determina să nu respecte ordinul/dispoziția directorului general al Metrorex (amenințări cu realizarea unor liste cu angajații care nu îl sprijină în acțiunile sale pentru a nu mai beneficia de drepturi sindicale- bilete concediu la Zamora, Caraiman (Bușteni) și la mare, amenințări cu efectuarea unor liste de angajați pentru a fi dați afară din sindicat și de la locul de muncă în situația în care directorul ar pleca din funcție, amenințări cu divulgarea înregistrărilor pe care le deține, amenințări cu procese).

Procurorii notează că în 25/26 martie 2021 Rădoi l-ar fi constrâns pe ministrul Transportului și Infrastructurii să acorde în continuare firmei SC SINDOMET SERVCOM SRL drepturile de a folosi spațiile comerciale ocupate în mod abuziv, în scopul de a dobândi în mod injust foloase patrimoniale pentru SC SINDOMET SERVCOM SRL și pentru comercianții de la metrou.

Constrângerea ar fi fost exercitată prin amenințări cu întreruperea circulației metroului, prin inițierea și organizarea unui protest ilegal/ a unei greve ilegale, toate acestea pentru a-l determina pe ministru (care avea dreptul legal de a acorda împuternicire reprezentanților statului în AGA), să dispună sau să accepte prelungirea/acordarea dreptului de a folosi în continuare spațiile de către SINDOMET (printr-un nou contract de asociere sau prin tolerarea situației din perioada anterioara 2018-2021).

Prin faptele descrise, s-au generat următoarele foloase necuvenite, conform DNA:

  • pentru societatea SINDOMET SERVCOM care ar fi dobândit, în afara unui cadru legal contractual venituri de peste 10 milioane lei (10.391.843 lei).
  • pentru SINDOMET SERVCOM și pentru comercianți SINDOMET SERVCOM ca urmare a exploatării spațiilor comerciale după expirarea contractului de asociere.
  • pentru o firmă controlată de fiul inculpatului Rădoi Ion venituri de 86.400 euro fără TVA din subînchirierea unui spațiu situat intr-o stație de metrou unui retailer (după septembrie 2018 și până în 2021).

Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului București cu propunere de menținere a măsurilor asigurătorii și preventive.

Ion Rădoi – lider sindical la metrou de nici arhivele presei nu mai știu când a început

Ion Rădoi, fost parlamentar PSD, a fost cel puțin 15 ani liderul sindicatului de la metrou. Cum o biografie oficială a sa nu există, cele mai vechi mențiuni ale sale în presa ca lider al sindicatului de la metrou sunt de prin 2005, moment când Rădoi era și senator din partea PSD.

Înainte, Rădoi a lucrat la Telemecanica Trafic Metrou din București și de acolo a devenit președinte la Unitatea Sindicatul Lider Metrou, dar și vicepreședinte al Blocului Național Sindical și presedinte al Convenției Nationale a Transporturilor.

Rădoi a fost adesea în centrul marilor scandaluri de la metrou, mereu în conflict cu mulți dintre miniștrii Transporturilor și amenințând adesea cu greva generală în cazul negocierilor care nu se derulau conform dorinței sindicatului.

Rădoi a intrat în conflict și cu fostul ministru PSD Lucian Șova, dar și cu pesedistul Răzvan Cuc. Cu primul a avut contre pe seama măririi salariilor cu circa 42% în anul 2018, iar cu Răzvan Cuc a intrat în conflict un an mai târziu pe seama problemelor tehnice din subteran.

Foto: Ion „Omul cu greva” Rădoi, la microfon, protest în fața Ministerului Transporturilor.

Ce avere ar avea Ion Rădoi

Ion Rădoi încasa lunar, din banii strânși în principal din cotizațiile membrilor de sindicat, aproximativ 4.000 de euro, potrivit Buletin.de București.

Potrivit ultimei declarații de avere depuse în 2020 la Agenția Națională de Integritate, Ion Rădoi a avut un venit anual în 2019 de 227.882 de lei. Asta înseamnă lunar 3.857 de euro în mână. Prin comparație, leafa șefului statului este de 3.041 de euro pe lună.

Remunerația lui Ion Rădoi o depășește și pe cea a directorului general al Metrorex și a șefilor de servicii din companie care câștigă net aproximativ 2.800 de euro, respectiv 2.300 de euro.

Potrivit declarației de avere, Ion Rădoi deținea mai multe terenuri: unul agricol în Giurgiu, unul forestier, unul intravilan și unui extravilan, toate patru cumpărate în perioada 2001-2004, cât a ocupat funcția de deputat. Rădoi mai are și un apartament în București, o casă de vacanță în Dâmbovița, una în Sinaia, obținută în urma divorțului și o casă de locuit în Giurgiu, moștenită în urma decesului părinților.

Conform declarației de avere, Ion Rădoi conducea o mașină marca Audi A6 din 1999 și avea precizat că deține ceasuri și bijuterii în valoare de 6.500 de euro.

CITEȘTE ȘI:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro