Sari direct la conținut

Cum s-a impartit presa la moguli (si altii) in 2008

Media lui Comanescu

Am mai zis aici acum cateva saptamani ca lucrez la o carte pe nume “Cum sa devii un nimeni”, despre mecanismele notorietatii, branduri personale si piata media din Romania. Un capitol e despre “cei cinci mari” din media romaneasca, adica Sarbu/CME, Vociulescu, Ringier, Patriciu si Vintu. Cum se-mparte prajitura publicului intre ei? Piata cotidienelor cu plata, cea a revistelor glossy si cea a televiziunilor arata cam asa:

Cotidiene

Cote de piata dupa proprietar, cotidiene

Pe titluri si tiraje, socoteala e dupa cum urmeaza:

  • Ringier Romania = Libertatea, Evenimentul zilei = 276.800 (31%)
  • Altii = Cancan, Romania libera, Ziua, Gardianul = 173.029 (19%)
  • Patriciu = Click!, Adevarul = 172.212 (19%)
  • Voiculescu = Gazeta Sporturilor, Jurnalul national = 154.819 (17%)
  • Sarbu = PRO Sport, Gandul, Ziarul financiar = 95.116 (11%)
  • Vintu = Cotidianul, Business Standard = 25.715 (3%)
  • Total piata = 897.691

Si aici, si mai jos, e vorba de tiraje vandute si ziare cu plata (am exclus “Adevarul de seara”, raposatul “Compact”, “Ring”, “Curentul”. Mai lipsesc ziare care nu au inca cifre pe site-ul BRAT, ca Financiarul lui Voiculescu. Daca luam in calcul informatiile neoficiale despre Ziua si Gardianul la Vintu, cota de piata a acestuia se dubleaza aproape (vreo 20 de mii de exemplare in plus, din cele doua titluri).

Reviste glossy de femei

Este a doua cea mai puternica piata de print, care include jucatori puternici specializati, ca Edipresse A.S. si Sanoma Hearst Romania.

Cote de piata, reviste

Am luat in calcul numai lunarele magazin (fara titluri specializate) pentru femei. Forta Ringier in materie de reviste e mult mai mare decat se vede mai sus, cu titluri din alte segmente ca “Libertatea pentru femei” sau “Bravo” (joint venture cu Bauer). Si alte grupuri de reviste joaca pe diferite nise. Pe titluri situtia e urmatoarea:

  • Edipresse A.S. = Joy, Avantaje, ELLE, Look! = 103.362 (22%)
  • Sanoma Hearst Romania = Cosmopolitan, Beau Monde, femeia, Marie Claire = 100.172 (21%)
  • Ringier Romania = Bolero, Unica = 74.550 (16%)
  • Burda Romania = Cool Girl, burda = 50.177 (11%)
  • Liberis Publications Romania = Glamour = 34.177 (7%)
  • Attica Imako Media = InStyle = 20.264 (4%)
  • Media Sport Group = Eve = 14.473 (3%)
  • Vintu = tabu = 12.591 (3%)
  • Voiculescu = Tango = 12.128 (3%)
  • Total piata = 469.131.

Citeste restul materialului si comenteaza pe Media lui Comanescu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro