Sari direct la conținut

Cum s-a petrecut accidentul de la metrou în care două trenuri s-au ciocnit

HotNews.ro
Nereguli la metrou, Foto: Hotnews
Nereguli la metrou, Foto: Hotnews

Accidentul de la metrou din stația Timpuri Noi, în care două trenuri s-au tamponat după ce o garnitură de metrou a intrat pe linia din sens opus s-a petrecut din cauza unor erori umane, apare scris în procesul verbal preliminar realizat de anchetatori în urma evenimentului, potrivit documentului prezentat de către publicația specializată Club Feroviar.

Documentul prezentat de Club Feroviardescrie filmul evenimentelor din seara zilei de marți, 27 februarie 2024, și momentele cheie care au dus la tamponarea celor două trenuri:

  • Ora 18:43. Trenul 4211 format din REM 10-49-60 IVA a rămas defect la plecarea din staţia Dristor 1 spre staţia Nicolae Grigorescu, pe firul 1, cu ultimele două vagoane la peron şi restul vagoanelor în tunel.
  • Ora 18:46. Trenul 4 care circula de la staţia Mihai Bravu spre staţia Dristor 1, pe firul 1, în spatele trenului 4211, a fost oprit în linie curentă de instalația ATP — ATO în apropierea staţiei Dristor 1.
  • Ora 18:49. Trenul 17, care circula pe firul 1 între Dristor 2 şi Pantelimon, a oprit în staţia Timpuri Noi, urmând a fi expediat pe firul 1 (normal) către staţia Mihai Bravu.
  • Din cauza faptului că trenul 4211 nu a reuşit să remedieze defecţiunea, s-a hotărât darea trenului înapoi şi regararea acestuia în staţia Dristor 1, pentru debarcarea călătorilor. După debarcarea călătorilor, mecanicul a transmis faptul că trenul poate circula în sens opus (spre staţia Mihai Bravu).
  • Ora 18:59. În consecință, operatorul de tracţiune împreună cu mecanicul trenului şi operatorul de circulaţie au dispus îndrumarea acestuia către depoul Ciurel, pentru remediere. Pentru ca acest lucru să se întâmple, era necesară întoarcerea trenului nr. 4 în direcţia Mlhai Bravu – Timpuri Noi. Pentru efectuarea acestei operaţiuni, mecanicul trenului nr. 4 a schimbat postul de conducere, a izolat instalaţia ATP şi a circulat pe firul 1 contrasens şi apoi pe firul 2 normal până la stația Mihal Bravu, unde a garat la peron, la ora 18:59. După coborârea și urcarea călătorilor, mecanicul trenului 4 a anunţat prin staţia de sonorizare că trenul circulă în direcţia Dristor 2.
  • Ora 19:03. Trenul 4 a plecat din staţia Mihai Bravu, pe firul 2 (normal), către staţia Timpuri Noi, în baza semnalului de ieşire al staţiei Y2 aflat pe poziţie pe oprire (roşu cu alb). Impiegatul de mișcare (IDM) al staţiei Piaţa Unirii 1 a efectuat parcurs de ieşire pentru trenul 17 de la linia 1 Timpuri Noi peste diagonala 4-8 pe contrasens pe firul 2, după care parcursul a fost anulat. Însă macazurile au rămas înzăvorâte pe abatere cu acces la linia 1 din staţia Timpuri Noi.
  • Ora 19:06. Trenul 4 a depăşit semnalui Y al staţiei Timpuri Noi aflat pe oprire (roşu cu alb), a continuat mersul pe diagonala 4-8 abatere a staţiei Timpuri Noi şi s-a cuplat cu trenul nr. 17 care se afla garat la linia 1 a staţiei Timpuri Noi.

Reamintim că două trenuri de metrou s-au ciocnit, marţi seară, în staţia Timpuri Noi / Octavian Udriște din Capitală, după ce o garnitură a intrat pe linia ocupată deja de cealaltă. Trenurile s-au lovit practic față în față, adică garniturile erau pe direcții opuse de mers – cele două garnituri atingându-și cuplele. Metrorex a transmis că nu au fost victime.

  • „Confirmăm că a avut loc un incident feroviar la stația Timpuri Noi, pe care Metrorex deja l-a avizat la AGIFER. Urmand ca organele abilitate sa investigheze evenimentul si sa dispuna masurile care se impun. Unul dintre dintre trenuri a intrat pe linia ocupată de alt tren ceea ce a produs cuplarea celor doua trenuri. Menționăm ca în urma acestui incident nu există victime sau pagube materiale. Călătorii au fost debarcați în siguranța și circulația trenurilor a fost reorganizată”, a precizat atunci Metrorex.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro