Sari direct la conținut

Cum se apără BBC în scandalul Russell Brand

HotNews.ro
Russell Brand, Foto: Youtube / Planet / Profimedia
Russell Brand, Foto: Youtube / Planet / Profimedia

Directorul general al BBC, Tim Davie, a apărat miercuri activitatea desfășurată în cadrul serviciului public de radiodifuziune în momentul plecării comediantului Russell Brand de la radioul public în 2008, potrivit AFP.

Acuzat de viol și agresiune sexuală de patru femei în presă și subiectul unei sesizări la poliție pentru agresiune sexuală în 2003, Russell Brand a prezentat o emisiune la radio BBC timp de doi ani, înainte de a demisiona în 2008, după difuzarea unui apel telefonic considerat obscen, generând mii de plângeri.

„O muncă riguroasă” a fost efectuată la acea vreme, a asigurat Tim Davie, care era director audio la grupul public de radio și televiziune la acea vreme, în cadrul unei conferințe la Societatea de Televiziune (RTS) din Cambridge.

„Întotdeauna vor exista întrebări fără răspuns”, a spus el, când a fost întrebat dacă are regrete în legătură cu ceea ce s-a făcut la vremea respectivă.

„Cred că purtăm discuții aprofundate și facem acest lucru de ani de zile” pentru a ne asigura că nu a existat niciun abuz de putere, a spus el.

În fața acuzațiilor „foarte grave” aduse lui Russell Brand, el a avertizat împotriva unei încrederi excesive în abordarea care va fi adoptată.

„Aceasta nu este o problemă care poate fi respinsă ca fiind doar veche, ca să fiu sincer”, a spus el, ”există un dialog important și sănătos care trebuie să aibă loc în jurul acestor dezechilibre profunde de putere”.

Șeful BBC a subliniat că au existat „probleme profunde cu misoginismul și abuzul de putere” și că este important să fim „cu adevărat vigilenți, să nu le acceptăm și să creăm o cultură în care să putem avea încredere” că rapoartele sunt „tratate foarte serios”.

În urma dezvăluirii acuzațiilor la adresa lui Russell Brand în acest weekend, BBC, Channel 4 și o companie de producție, care l-a și angajat, au anunțat anchete interne.

În cadrul aceluiași eveniment de miercuri, șeful Channel 4, Alex Mahon, a denunțat faptul că ”un comportament teribil” a fost tolerat în industrie.

YouTube a decis să suspende difuzarea de reclame pe canalul deţinut de Russell Brand pe această platformă video online, a anunţat Sky News marţi, în urma acuzaţiilor de agresiune sexuală formulate împotriva actorului britanic, informează Reuters.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro