Sari direct la conținut

Cum se comporta consumatorii romani online: cauta, se informeaza, dau like pe Facebook si se uita la filme piratate – raport Starcom MediaVest​

HotNews.ro
Consumer Report 2015, Foto: Starcom MediaVest
Consumer Report 2015, Foto: Starcom MediaVest

Facebook si Google sunt omniprezente in viata consumatorilor romani, site-urile de informare si de cumparaturi, dar si cele de filme piratate fiind si ele preferate de toate categoriile de oameni din publicul consumator, dupa cum reiese dintr-un nou raport dat publicitatii saptamana aceasta de agentia de media Starcom MediaVest.

Raportul „Consumer Report 2015” – al doilea editie a acestui studiu anual, analizeaza comportamentul consumatorilor romani in functie de etapa de viata care ii defineste – adolescenti (14-17 ani), tineri singuri (tineri de 18-34 de ani, necasatoriti si fara copii), familii cu copii (familii cu copii pana in 14 ani), familii fara copii (cupluri cu varste de peste 45 de ani, ai caror copii au plecat din gospodarie).

  • Raportul complet ofera informatii despre modul cum fiecare dintre aceste categorii utilizeaza tehnologia si internetul, cum consuma divertisment sau fac cumparaturi. Analiza se bazeaza pe date provenite de la organisme sau companii de cercetare (BRAT-SNA Focus, Gemius etc.), dar si din cercetarile proprii Starcom.

HotNews.ro va prezinta, mai jos, principalele date despre comportamentul online si utilizarea continutului video de catre consumatorii romani, conform studiului Starcom. Documentul complet poate fi descarcat de pe pagina de Facebook a agentiei de media.

Familii cu copii

Activitati si comportament online (non-social media):

  • cel mai vizitat site este, de departe, Google, urmat de Yahoo – lucru atribuit de autori faptului ca multi au cont de mail creat demult. In topul site-urilor vizitate sunt si platforme de e-commerce, site-uri de stiri, bloguri si site-uri de tip Wikipedia, dar si multe (de comert online, jocuri sau pariuri) de tipul celor care se deschid „singure”, precum reclamele de tip pop-up, pe site-uri de filme piratate care adera la ad exchange-uri „ieftine”

Activitati social media:

  • platformele preferate sunt Facebook si Youtube (grad de utilizare de 83%, respectiv 69%), urmate la foarte mare distanta de Google Plus (15%), Linkedin (9%), Twitter (8%) si Instagram (6%).
  • pe Facebook, prefera sa dea like si, din cand in cand, sa comenteze, dar rareori distribuie mesajele altora. Temele preferate sunt cele legate de statutul actual: gospodarie, copii, uneori propria persoana. Nu se declara deranjati de reclame pe Facebook.

Altele:

  • cand urmaresc materiale video, este mai putin probabil sa-si imparta atentia catre mai multe ecrane sau in mai multe activitati simultane, comparativ cu celelalte grupuri analizate
  • 74% urmaresc video pe site-uri si aplicatii, 42% – in retele sociale, 13% – pe site-uri sau aplicatii de stiri, doar 4% pe alte tipuri de site/aplicatie sau prin instrumente de catch-up TV
  • comparativ cu tinerii singuri sau cu adolescentii, se uita mai putin la filme online. Cand o fac, aleg de cele mai multe ori site-uri de filme piratate

Tineri singuri

Activitati si comportament online (non-social media):

  • site-urile preferate sunt similare celor din categoria familiilor cu copii. Difera doar unele surse de informare, unele magazine online si unele site-uri de filme piratate
  • folosesc in numar mare Facebook (85%) si Youtube (81%). Ceva mai multi (14%) apeleaza la Twitter, 17% – la Google Plus, peste 10% – 9gag, Tumblr, Instagram, LinkedIn si Ask.com

Activitati social media:

  • like-ul ramane actiunea preferata. Spre deosebire de celelalte categorii, comenteaza ceva mai mult, interactioneaza putin mai mult cu reclamele. Sunt interesati indeosebi de subiecte legate de divertisment, vedete, companii/munca.
  • TV-ul este pentru ei sursa secundara de divertisment, dupa online. 86% consuma video pe site-uri/aplicatii, 34% – pe retele sociale, 8% – pe site-uri/aplicatii de stiri sau de informare generala. Pe internet, urmaresc filme pe site-uri cu continut piratat

Adolescentii

  • sunt atat de obisnuiti cu tehnologia avansata, incat nu concep sa-si traiasca viata fara a fi inconjurati de ea. Televizorul ofera zgomot de fundal. Este cea mai conectata generatie

Activitati si comportament online (non-social media):

  • Google conduce detasat ca nivel de accesare (89%), urmat la mare distanta de Yahoo (55%) si Wikipedia (41%), dar si de site-uri (de jocuri, pariuri sau e-commerce) de tipul celor care se deschid automat, precum reclamele de tip pop-up, pe site-uri de filme piratate. Acceseaza mult mai putin site-uri de stiri, comparativ cu familiile cu copii sau tinerii singuri.

Activitati social media:

  • 9 din 10 adolescenti au cont de Facebook si 8 din 10 folosesc Youtube ca sursa principala de continut video si muzica
  • Twitter este ceva mai prezent pe lista lor de interes (22% la nivel urban, 14% la nivel national), la fel si Instagram (15% – urban, 18% – national)

Altele:

  • site-urile de filme piratate sunt, si in acest caz, principala sursa online de filme

Familii fara copii (copiii nu mai locuiesc cu parintii)

  • nu-si imagineaza viata fara TV, e principala sursa de informare si divertisment. In aceste gospodarii se face cea mai scazuta prezenta de tehnologie mai avansata precum aparate foto, tablete etc. Calculatorul il folosesc pentru a naviga online sau pentru a comunica in special cu copii, mai ales daca acestia traiesc departe – dar calculatorul nu e perceput ca parte integranta din viata lor, ci doar ca instrument util.

Activitati si comportament online (non-social media):

  • Si in cazul lor, Google si Yahoo conduc detasat ca nivel de utilizare, urmat de site-uri de stiri, site-uri de e-commerce

Activitati social media:

  • Facebook e si de data aceasta reteaua sociala cu cea mai ridicata prezenta (76%), urmata la oarecare distanta de Youtube (63%) si la mare distanta de Google Plus (18%). Pe locul 4 – indicand un interes mai mare pentru cariera – este LinkedIn (13%).

Activitati social media:

  • folosesc Facebook in special pentru informatie si ca mijloc de comunicare cu cei dragi. Tot aici, cauta sa se intereseze de lucruri pentru gospodarie, dar si in legatura cu artistii preferati. Sunt mai degraba pasivi decat activi pe Facebook.

Altele:

  • si in cazul lor, destinatia pentru consumul de filme este site-ul cu filme piratate​
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro