Cum se prezinta Romania pe piata de Internet din Europa Centrala si de Est – raportul "Do you CEE?"
Romania, a cincea tara din Europa Centrala si de Est ca numar de utilizatori de Internet, a avut in 2011 o rata de crestere a populatiei online sub media regiunii, este printre ultimele tari din regiune din punct de vedere al cheltuielilor de publicitate si a depasit doar Belarus in privinta banilor de publicitate per utilizator online, arata ultimul raport „Do you CEE?”, referitor evolutia piatei de Internet din regiune in 2011. Potrivit raportului realizat de Gemius si IAB Europe, Romania este considerata, totusi, „pe calea cea buna sa devina una dintre locomotivele regiunii”.
Principalele cifre privind piata de Internet in ECE anul trecut, potrivit raportului „Do you CEE?”:
- 143,5 milioane de utilizatori
- rata de penetrare a Internetului: 55%
- In medie, 3,8% din totalul paginilor vizualizate in regiune au fost accesate de pe terminale mobile – de 2,5 ori mai mult decat in decembrie 2010
- lideri regionali pe piata de publicitate: Rusia, Polonia, Turcia, Republica Ceha
Cresterea populatiei online in 2011 fata de 2010 – Romania/alte tari din Europa Centrala si de Est:
- Media regionala – 9,2%
- Rusia – 11,72% (55 milioane utilizatori)
- Turcia – 4,19% (22,6 milioane)
- Polonia – 4,92% (16,8 milioane)
- Ucraina – 19,08% (13,6 milioane)
- Romania – 6,49% (7,7 milioane)
- Republica Ceha – 6,52% (5,9 milioane)
- Belarus – 20,18% (4,1 milioane)
- Bulgaria – 8,82% (3,6 milioane)
Cheltuieli de publicitate online – Romania/alte tari din ECE in 2011
1. Rusia – 1120,7 milioane euro (+56% fata de 2010)
2. Polonia – 439 milioane euro (+59%)
3. Turcia – 360 milioane euro (+26%)
4. Republica Ceha – 268 milioane euro (+11%)
5. Ungaria – 108 milioane euro (+13%)
6. Slovacia – 31,7 milioane euro (+30%)
…
9. Bulgaria – 30,5 milioane euro (+13%)
…
11. Romania (fara publicitate prin Facebook, Google etc.) – 21,9 milioane euro (+5%)
12. Estonia – 11,6 milioane euro (+19%)
13. Letonia – 9,8 milioane euro (+17%)
14. Lithuania – 8,1 milioane euro (+13%)
15. Belarus – 3,4 milioane euro (-26%)
Daca, in Republica Ceha, publicitarii au cheltuit online peste 45 de euro per utilizator de internet, polonezii – 27 de euro, Slovenii – 25 de euro, Romania este penultima in coada clasamentului, cu mai putin de 5 euro, devansand doar Belarus.
Cum este prezentata piata romaneasca de Internet in 2011 in raportul „Do you CEE?”. Intre altele:
- „Deschiderea biroului local Google, lansarea Yahoo.ro si prezenta unor start-up-uri romanesti printre cele mai promitatoare din Europa fac ca aceasta piata sa para pe calea cea buna sa devina una dintre locomotivele regiunii”.
- „2011 a fost anul unei mari lupte intre serviciile de social networking de pe piata romaneasca, ceea ce nu e un lucru iesit din comun in regiune, daca tinem cont de situatia din tari precum Polonia sau Ungaria. Dar pe nicio alta piata aceasta lupta nu s-a soldat cu retragerea definitiva a catorva jucatori” – trimitere la Neogen si Hi5.