Cum se schimba comportamentul consumatorilor in contextul CM de Fotbal, evenimentul "cel mai mobil si social" din toate timpurile – studiu OMD
CM de Fotbal 2014 este pe cale sa devina evenimentul marcat cel mai puternic de comunicatiile mobile si „cel mai social eveniment” din istorie, multumita evolutiilor tehnologice ce le permit suporterilor sa interactioneze cu meciurile, cu fotbalistii si cu brandurile in noi moduri, arata un amplu studiu realizat de Omnicom Media Group si retelele sale de agentii OMD si PHD. Daca televizorul ramane rege pentru amatorii de fotbal, un numar extrem de mare dintre acestia spun ca au intentia sa interactioneze cu acest eveniment pe mai multe ecrane – tv, calculator, platforme mobile.
Studiul OMD/PHD se bazeaza pe mai multe sondaje in randul amatorilor de fotbal de pe toate continentele, sondaje coroborate cu date de cercetare media.
El arata, intre altele, ca:
- Nivelul de interactiune cu evenimentul a crescut foarte mult. In regiunea Europa-Orientul Mijlociu-Africa, 96% dintre respondentii sondajului realizat aici de reteaua mentionata arata ca vor urmari meciurile in direct la televizor, dar un procent „enorm”, 82%, intentioneaza sa foloseasca mai multe ecrane: intre altele, un sfert dintre ei ar folosi telefoanele mobile pentru a impartasi opinii si pentru alte interactiuni online cu acoperirea mediatica a CM de Fotbal.
- CM de Fotbal atrage audiente care nu-si manifesta interesul fata de alte competitii de fotbal, cum ar fi campionatele interne. 87% dintre femei spun ca e mai probabil sa urmareasca acest eveniment pentru a trai experienta unui eveniment international major (doar 79% dintre barbati invoca acelasi motiv). Barbatii, pe de alta parte, vor urmari meciurile mai degraba pentru ca iubesc acest sport.
- 75,5% dintre respondentii la studiul OMD (dintr-un esantion de oameni interesati in general de fotbal) spun ca sunt „foarte interesati” de CM de Fotbal, iar 56% spun ca este probabil sa comenteze evenimentul in retele sociale.
Sinteza studiului OMD: