Cumparam de pe internet cu inima stransa
Numai 5% din tranzactiile efectuate prin intermediul magazinelor on-line sunt plati facute cu cardul.
Romanii folosesc magazinele de pe internet pentru a se informa despre anumite produse, pe care apoi le cumpara ca si acum 50 de ani de la magazinele obisnuite, a declarat Catalin Emilian, Operations Manager la compania de studii on-line Gemius Research SRL, prezent la Gala Premiilor eCommerce de anul acesta.
Compania a intocmit un studiu bazat pe raspunsurile a 1.500 de respondenti. Acestia au completat pe internet formularele cu intrebari care apareau cand intrau pe site-uri din diferite domenii.
Dovada ca la noi comertul pe internet este inca intr-o faza incipienta este faptul ca 48% dintre romani au facut pentru prima data shopping on-line in ultimele sase luni. Cu toate acestea, se pare ca romanii se transforma dupa prima experienta de acest gen in clienti fideli ai comertului on-line. Jumatate dintre ei cumpara cel putin o data pe luna ceva de la un magazin virtual.
Procentul de aproape 50% este mai mare decat cel intalnit in Polonia. In aceasta tara, numai 36% dintre cei care fac cumparaturi pe internet achizitioneaza ceva cel putin o data pe luna.
Cu toate acestea, in domeniul cumparaturilor on-line suntem inca foarte nehotarati. Peste 71% dintre romanii care au facut cumparaturi pe internet au renuntat cel putin o data la o comanda. Dintre acestia, 49% au renuntat din cauza faptului ca nu au avut incredere in tranzactiile on-line.
Polonezii au mai multa incredere in tranzactiile pe internet, procentul celor care se indoiesc de acestea fiind de 39%. Pe de alta parte, Romania duce insa o lipsa acuta de magazine on-line specializate pe anumite domenii. Multi dintre respondentii studiului au afirmat ca ar cumpara din magazine virtuale romanesti, dar nu gasesc produsele pe care si le doresc.
de Adrian Popa