Sari direct la conținut

Cumpărăm tot mai multe mașini. Cum își ține Tesla supremația în Europa, cu Sandero dându-i flashuri în retrovizoare

HotNews.ro
Trafic masini autostrada, Foto: A. Pérez Meca / ContactoPhoto / Profimedia
Trafic masini autostrada, Foto: A. Pérez Meca / ContactoPhoto / Profimedia

Piața auto dă semne de relansare, deși rămâne sub nivelul dinaintea pandemiei. Preferințele europenilor pentru mașini nu mai arată însă deloc la fel, iar noile trenduri se consolidează deja.

Electrica Tesla domină clar anul 2023, consolidându-și poziția de lider în vânzările europene, după o politică agresivă de prețuri și profitând de valul electric din lumea auto, cu subvenții de stat la pachet. Cu o mașină situată tehnic la polul opus, Dacia se menține pe locul doi în preferințele europene, cu Sandero. În tot acest timp, mărcile chinezești pătrund încet, dar sigur pe piața europeană.

Prima jumătate a acestui an a înregistrat cele mai multe înmatriculări auto după pandemia de Covid-19, cu 6,56 milioane de unități, potrivit datelor JATO Dynamics. O creștere cu 976.000 de unități față de prima jumătate a lui 2022 și cu 80.000 de unități față de aceeași perioadă din 2021.

Cu toate acestea, rezultatele pentru 2023 nu sunt deocamdată la fel de mari ca cele din anii dinaintea pandemiei, când se vindeau mai mult cu 1,86 milioane de mașini (2019), respectiv cu 2,13 milioane, în 2018.

„Deși înmatriculările cresc din nou încet, dificultățile cu lanțurile de aprovizionare, precum și alți factori post-pandemie înseamnă faptul că piața nu va reveni la aceeași stare în care era înainte de 2020, pentru o vreme. O barieră majoră în atingerea acestor volume mai mari este accesibilitatea vehiculelor electrice și prețurile mai mari ale acestora”, spune Felipe Munoz, analist global la JATO Dynamics.

Citește articolul pe Panorama

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro