Sari direct la conținut

Curse "fantoma" pentru a pastra sloturile de aeroport

HotNews.ro

A treia companie aeriana ca marime din Marea Britanie, „bmi”, a declarat ca va continua sa faca zboruri chiar si fara pasageri, totul pentru a nu-si pierde sloturile de pe aeroportul Heathrow, estimate la 770 milioane de lire sterline, anunta TimesOnline.

Sloturile de aeroport sunt drepturi acordate de catre aeroport unei companii aeriene si care permite detinatorului lor sa-si planifice o aterizare sau o decolare intr-un interval de timp. „Bmi” detine 11% din sloturile aeroportului Heathrow, situandu-se pe al doilea loc, dupa British Airways care detine 41%, si depasind Virgin Atlantic. Deloitte, o firma de servicii financiare, citata de TimesOnline, estimeaza un slot la orele de varf pe Heathrow la 25-30 de milioane de lire sterline.

Cresterea pretului petrolului si scaderea numarului de pasageri asteptata dupa sezonul de vara va forta multe companii aeriene sa renunte la o parte din curse, dar „bmi” nu doreste sa-si piarda sloturile de pe aeroportul Heathrow din Londra.

Decizia de a face „zboruri fantoma” – curse pe distante mici cu doar cativa pasageri – e doar o masura pe care companiile aeriene o iau in calcul. Persoane autorizate din domeniu, citate de TimesOnline, declara ca alte companii vor anula curse interne fara preaviz sau cu putin timp inainte ca acestea sa decoleze. Tactica anularii curselor, individual, este o alta metoda de a retine sloturile de pe aeroporturi.

Directorul-executiv al „bmi” a declarat pentru The Times, ca ar prefera sa renunte la curse care nu aduc profit, cum sunt cele de la Londra spre Nordul Marii Britanii, dar „suntem obligati sa efectuam opt din zece zboruri, altfel pierdem sloturile. Toate companiile aeriene vor fi afectate si nu numai noi vom lua aceasta masura”.

O alta companie aeriana britanica, Flybe, a apelat la actori sa zboare intre Norwich si Dublin pentru a mari numarul pasagerilor. Compania aeriana a apelat la aceasta solutie cand a fost pe punctul de a pierde 280.000 de lire sterline pentru ca nu a atins limita de pasageri impusa de aeroportul international Norwich printr-o conventie comerciala.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro