Sari direct la conținut

Dacia a produs vehiculul cu numărul 10 milioane. Câteva statistici despre constructorul auto român

HotNews.ro
Dacia la borna 10 milioane, Foto: Dacia
Dacia la borna 10 milioane, Foto: Dacia

Primul autoturism purtând marca Dacia a fost fabricat la Uzina de la Mioveni în data de 20 august 1968, iar acum este sărbătorită mașina cu numărul 10 milioane, un Duster de culoare gri. Cifra include și mașinile produse în Maroc, dar și modele Spring produse la uzina chineză Shyian.

Dacia – Câteva cifre cheie

Sandero și Sandero Stepway au fost modelele cu cele mai multe mașini produse, peste 2,6 milioane, dacia 1300, 1310 și derivatele au totalizat 2,3 milioane, iar Duster a ieșit în 2,1 milioane de exemplare.

Pragul de un milion a fost atins în 1985, cel de două milioane în 1998 și cel de cinci milioane, în 2014. După se poate observa, primele cinci milioane de mașini au fost produse în 46 de ani, iar celelalte cinci milioane, în opt ani.

Până în 2005, așadar timp de 37 de ani, mașinile Dacia au fost produse doar la Mioveni. În 2005 s-a adăugat uzina SOMACA din Maroc, Casablanca, iar în 2012 a început producția mare uzină din Tanger. Din 2020 este produs la Shyian, în China, modelul electric Spring.

Din 2016, în Algeria, la Oran, se realizează producție exclusiv pentru piața locală.

Logan a fost lansat în 2004, Sandero a fost lansat în Europa în 2008, iar Duster, în 2010.

„Un vehicul Duster SL Extreme, de culoare Gri Urban, a marcat miercuri, 20 aprilie 2022, atingerea pragului de 10.000.000 de automobile produse sub brandul Dacia. Vehiculul aniversar a ieșit de pe linia de montaj general a Uzinei Vehicule Mioveni şi se va alătura colecției de modele istorice Dacia”, spune compania.

Cum a evoluat producția Dacia la Mioveni în ultimii cinci ani

2021: 257.405

2020: 259.009

2019: 349.528

2018: 335.262

2017: 313.883

Dacia – O scurtă istorie

Primul autoturism purtând marca Dacia a fost fabricat la Uzina de la Mioveni în data de 20 august 1968.

Rezultat al cooperării cu compania Renault, inițiată încă din 1966, producția de autoturisme Dacia a debutat cu fabricarea sub licență a modelului Renault 8, sub numele de Dacia 1100.

În 1969 a intrat în producţie Dacia 1300, după licența Renault 12. Modelul a rămas în fabricaţie timp de 35 de ani, dând naștere unei întregi familii de vehicule (break, sport, utilitare).

O nouă generație de modele, proiectată şi dezvoltată integral în România, a fost lansată în 1995, sub numele Dacia Nova.

Preluarea uzinei de la Mioveni de către Grupul Renault în anul 1999 a deschis un nou capitol în istoria Dacia, care a devenit, odată cu lansarea modelului Logan, în anul 2004, un constructor ce exportă către zeci de țări.

Începând din 2005, fabricarea modelului Dacia Logan a debutat în prima uzină din afara României – uzina SOMACA din Casablanca (Maroc).

Expansiunea comercială a mărcii Dacia şi diversificarea gamei de modele au impus extinderea capacităților de producţie ducând la inaugurarea, în 2012, a unei noi uzine în orașul port Tanger, din Maroc. O altă linie de fabricaţie, destinată exclusiv nevoilor pieței algeriene a fost deschisă în 2016 în orașul Oran.

Din 2020, uzina din orașul chinez Shyian asigură producția modelului Spring – primul vehicul electric al mărcii Dacia.

Dacia este prezentă în 44 de țări, de pe patru continente. Marea majoritate a vânzărilor se realizează în Europa, principalele pieţe fiind Franţa, Germania şi Italia.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro