Dacia ar putea furniza cutii de viteze pentru Daimler
Alianta Renault – Daimler parafata miercuri ar putea avea o importanta deosebita si pentru Dacia deoarace Uzina Mecanica Dacia de la Mioveni, care produce cutii de viteze de ultima generatie, ar putea deveni furnizor pentru Daimler in viitor, a spus directorul general al Dacia, Jerome Olive, citat de 0-100.ro. Uzina are 2.000 de salariati.
“Abia s-a semnat ieri acordul de cooperare (dintre Renault-Nissan si Daimler – n.r.). Exista oportunitati de ambele parti. Noi, situl de la Mioveni, ne vom incadra, probabil, pe anumite proiecte cu Uzina Mecanica si cutia de viteze TL”, a spus Olive.
Renault-Nissan si Daimler au batut miercuri palma si se vor alia, urmand sa realizeze in comun diverse proiecte, precum lansarea unor modele de mici dimensiuni si producerea unor motorizari eficiente. Va exista colaborare pentru dezvoltarea unor noi modele smart ce urmeaza a fi produse la uzina Renault in Slovenia, iar Daimler va furniza motorizari pentru Infiniti, divizia de lux a Nissan. Grupurile vor colabora si la vehicule electrice si utilitare.
Uzina Mecanica Dacia – care ar putea juca un rol important in proiect – are 2.000 de angajati si se ocupa cu producerea de piese din aluminiu, cu uzinajul si asamblarea motoarelor, cutiilor de viteze si transmisiilor pentru vehiculele din gama Dacia si pentru vehiculele Renault produse in intreaga lume.
Uzina are mai multe departamente, doua dintre ele producand cutii de viteze. De exemplu, cutiile de viteze Tlx (MT1) sunt produse de ultima generatie si sunt primele transmisii comune ale aliantei Renault-Nissan. Aceste cutii de viteze au sase rapoarte si sunt capabile sa transmita un cuplu de pana la 240 Newton-metru, fiind adaptata noilor motoare pe benzina de 1,8 litri si 2 litri, precum si propulsoarelor diesel de 1,5 litri.
Intrebat daca parteneriatul dintre Renault-Nissan si Daimler va avea un efect pozitiv pentru imaginea Dacia, Olive a precizat ca mai importante sunt masinile pe care le produce compania.
“Nu stim daca va avea vreo influenta. (…) Cel mai important vector asupra imaginii sunt masinile pe care le produce Dacia. Cel mai bun exemplu este Duster, care ne-a adus multe beneficii de imagine”, a declarat executivul Dacia.