Dacia, cel mai popular brand romanesc pentru internauti
Dacia conduce detasat in topul celor mai populare si de incredere branduri din Romania pe Internet, potrivit unui studiu dedicat prezentei in mediul online a brandurilor de pe piata locala, realizat de companiile Gemius si Evensys. La nivel general, internaturii romani considera Nokia drept cel mai de incredere brand din lume, in timp ce Coca-Cola este vazuta ca cea mai populara marca, iar Google cel mai prezent brand pe Internet.
In topul celor mai de incredere branduri din Romania, Dacia se afla pe primul loc cu 17% din optiunile internautilor romani. Pe urmatoarele patru pozitii se plaseaza Arctic (6,1%), BCR (5%), Dorna(4,4%) si Ursus (4,3%). Tot Dacia conduce si la popularitate cu 34,2% din preferintele internaturilor romani, urmata de Arctic (5,8%), Ursus (5,5%), BCR (4,8%) si Unirea (4%).
La nivel general, topul celor mai de incredere marci este dominat de Nokia cu 18,7%, urmata de Coca-Cola (14,3%), Mercedes (10,8%), Nike (10%) si Adidas (9,2%). Pe primul loc intopul celor mai populare branduri la nivel general se numara Coca-Cola, marca urmata de Nokia, Adidas, Nike si Dacia. Google conduce in topul celor mai prezente branduri pe Internet cu 16,2%, fiind urmat de Yahoo!, Coca-Cola, Microsoft si Nokia.
Cele mai prezente branduri pe internet sunt, potrivit studiului, Google (16%), Yahoo (14%) si Coca-Cola (12%), in vreme ce cele mai intalnite branduri romanesti sunt Dacia (23%), BCR (8%) si Domo (4%).
Cele mai cunoscute branduri online sunt Google, Yahoo, eMag.ro, eBay, Neogen, eJob, BestJobs.ro, YouTube, Amazon si HotNews.ro.
Studiul realizat de Gemius si Evensys a contine si topuri pe industrii. Astfel, in domeniul bancar, ING (46%), BCR (43%) si BRD (41%) sunt cele mai cunoscute branduri, in vreme ce Nivea (39%), Avon (30%) si L’Oreal (28%) se afla in topul celor mai populare branduri in domeniul ingrijirii personale.
In sectorul IT, Microsoft (26%), Apple (12%) si HP (12%) conduc in topul recunoasterii, iar Orange (60%), Vodafone (55%) si Romtelecom (34%) in domeniul telecom.
BMW (40%), Mercedes-Benz (38%) si Audi (23%) sunt cele mai cunoscute marci auto, in timp ce Sony (40%), Philips (29%) si Panasonic (26%) se afla in topul popularitatii in domeniul electronicelor si electrocasnicelor.
Studiul a fost realizat in perioada 7 februarie – 13 februarie. Invitatiile de participare la studiu au fost afisate random pe mai multe site-uri din Romania fiind completate 2.092 de chestionare. Rezultatele sunt reprezentative pentru utilizatorii de Internet din Romania cu varste cuprinse intre 18-45 de ani (datele au fost ponderate cu datele structurale din studiul Mercury Omnibus realizat in ianuarie 2008). Topurile au fost create pe baza raspunsurilor spontane ale celor ce au completat chestionarele.