Sari direct la conținut

Dacia e cea mai de incredere marca auto doar in Romania. Volkswagen e lider in cinci tari din Europa – studiu

0-100.ro
Dacia Sandero, Foto: 0-100.ro
Dacia Sandero, Foto: 0-100.ro

​Dacia este marca auto in care doar romanii au cea mai mare incredere, in timp ce Volkswagen a fost desemnata cea mai de incredere marca auto in cinci tari din Europa, iar Toyota in patru tari, reiese dintr-un studiu realizat de Reader’s Digest, in 16 tari, pe mai mult de 33.000 de respondenti. Interesant este ca nicio marca premium nu a fost aleasa cea mai de incredere in nicio tara din cele 16 participante.

Volkswagen si Toyota sunt marcile care se bucura de cea mai mare incredere in cinci, respectiv patru tari. Toyota singura singura marca auto japoneza si Renault singurul brand auto din Franta alese ca cele mai de incredere marci de masini de catre respondentii din macar una dintre cele 16 tari participante la studiu.

Iata care este marca auto preferata in fiecare dintre cele 16 tari din Europa care au participat la studiu.

Austria – Volkswagen

Belgia – Volkswagen

Croatia – Opel

Cehia – Skoda

Finlanda – Toyota

Franta – Renault

Germania – Volkswagen

Ungaria – Opel

Olanda – Toyota

Polonia – Volkswagen

Portugalia – Toyota

Romania – Dacia

Rusia – Toyota

Slovenia – Renault

Suedia – Volvo

Elvetia – Volkswagen

„Inrederea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 19,8% (in 2011)”, a anuntat producatorul auto local. Compania noteaza ca participantii la sondaj au nominalizat Dacia ca fiind marca in care au incredere, fara a selecta brandul din mai multe variante de raspuns.

Respondentii au evaluat marcile prin alegerea catorva atribute dintr-o lista de 20. Pentru Dacia respondentii au ales atribute precum „calitate”, „valoare excelenta”, „imagine puternica” si „intelegerea nevoilor clientilor”. In 2007, 2008 si 2009 Mercedes-Benz a fost cea mai de incredere marca auto pentru romani, insa Dacia a venit pe primul loc in 2010 si 2011.

Studiul Reader’s Digest privind cele mai de incredere marci se face anual, din 2001 incoace, in 16 tari din Europa si 14 limbi, pe mai mult de 33.000 de respondenti din baza de date a Reader’s Digest. Cercetarea s-a facut prin e-mail, in perioada august-octombrie 2010, si data recent publicitatii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro