Dacia va lansa noul Duster la început de 2024. Ce se va schimba la SUV-ul produs la Mioveni
Dacia testează Duster 3 la centrul tehnic de la Titu, producția în uzină va începe până la final de an, iar mașina va fi lansată în primele luni din 2024. Prima generație Duster a fost lansată în 2010, iar a doua, șapte ani mai târziu. SUV-ul reprezintă două treimi din producția totală de la Mioveni și va avea și versiune hibridă. La uzină se fabrică 200.000 de mașini Duster/an.
„S-a început deja lucrul la centrul de la Titu, mașina rulează pe pistele de acolo. Fabricația de test va începe în următoarele săptămâni și Duster va ajunge pe piață în prima jumătate din 2024, dar sperăm să fie cât mai la începutul anului”, a spus pentru HotNews.ro, Mihai Bordeanu, country manager la Dacia România. Duster 3 este acum în faza de „industrializare”.
În prezent, Duster reprezintă 65% din mașinile produse la Mioveni, ceea ce înseamnă aproximativ 900 de mașini/zi, dar fabricația este flexibilă și poate fi adaptată, dacă ar fi nevoie să se producă 1.100 pe zi (dacă cererea va fi mare).
Printre pregătirile care se fac la uzină pentru noul Duster se numără creșterea ratei de robotizare de la secția Caroserii de la 44%, la 52%. Alte pregătiri vor urma, pentru ca în 2025 să înceapă producția Bigster, cel mai mare model din istoria Dacia la capitolul dimensiuni.
Duster 3 nu va avea versiuni diesel, dar va avea variantă hibridă, fiind al doilea model Dacia, după Jogger, cu un astfel de motor. Al treilea hibrid din gama Dacia va fi Bigster.
Oficialii Renault au spus că Duster 3 va avea capabilități off-road mai bune și un interior mai spațios. La fel ca la Jogger, și la Duster, Dacia va insista pe modalitatea de a folosi mașina la ieșirile în natură (transport de cort, biciclete, schiuri).
Este de așteptat ca schimbările la Duster 3 să fie mai numeroase decât la recenta „schimbare de generație”, acum șase ani.
Duster 3 va avea și elemente de design (mai ales în zona frontală) ce se regăsesc pe Bigster concept și, la fel ca Bigster de serie (ce va fi lansat în 2025), Duster 3 va fi construit pe platforma CMF-B, folosită la modele precum Renault Clio și Captur, dar și la Nissan Juke. Actualul Duster este construit pe mai vechea platformă B0, folosită în „familia” Logan.
Dacia a produs peste 2,3 milioane de mașini Duster în aproape 13 ani, sub o zecime fiind sub sigla Renault.
Prezentat în premieră mondială în martie 2010, la Salonul Auto de la Geneva, Duster a fost restilizat în 2013 și a doua generație a fost lansată în 2017. La final de 2021 a intrat pe piață facelift-ul.
În Europa, Dacia Duster a fost pe locul nouă în topul celor mai vândute modele de mașini noi anul trecut, cu 150.000 de unități, creștere de 2% față de 2021, conform datelor JATO. Sandero a fost pe locul doi la general.
Cel mai bun an de vânzări din istoria Duster în Europa a fost 2018, primul an complet de după lansarea generației a doua, cu peste 200.000 de unități.
Duster costă de la 17.900 euro, dar sunt și versiuni la care prețul trece de 25.000 de euro.
Duster a fost al doilea cel mai vândut model din România anul trecut, cu 10.000 de unități, fiind depășit doar de Logan.