Dacia va opri asamblarea de vehicule intre 22 aprilie si 2 mai
Automobile Dacia va opri asamblarea de vehicule in intervalul 22 aprilie – 2 mai din cauza unor furnizori care au de ceva timp probleme si nu pot livra la timp componente, au spus reprezentantii companiei. Ei spun ca oprirea de patru zile lucratoare nu are nicio legatura cu criza din Japonia.Trebuie precizat ca intreruperea nu va afecta intreaga platforma de la Mioveni, ci doar asamblarea de vehicule. Uzina de motoare va functiona, la fel si centrul logistic.
Cei de la Dacia spun ca o serie de furnizori au de mai mult timp probleme, insa ele s-au acutizat si va exista un deficit la partea de motoare, la unele piese de Duster si la chedere. Aceasta perioada le va da timp sa refaca stocurile si sa revina la livrari normale, a explicat pentru HotNews.ro seful de comunicare al Groupe Renault in Romania, Anca Oreviceanu.
Ea spune ca oprirea va afecta doar asamblarea, nu intreaga platforma, astfel ca uzina de motoare si centrul logistic vor functiona normal. Compania sustine ca intreruperea nu are legatura cu criza japoneza.
Ion Iordache, vicepresedinte al Sindicatului Automobile Dacia sustinea recent ca problemele din Japonia vor avea urmari grave asupra Dacia. Totusi, chiar daca nu avem cifre exacte, e de presupus ca procentul pieselor japoneze de pe Dacia e infim, astfel ca influenta ar trebui sa fie minima.
Producatori precum Toyota, Ford, Honda, Peugeot sau Citroen au anuntat reduceri ale productiei europene din cauza crizei japoneze, insa numele Renault nu a fost pronuntat in context european, singurele reduceri ale productiei fiind anuntate pentru filiala Samsung Motors din Coreea.
UPDATE Surse din interiorul companiei au spus pentru HotNews ca mici componente electronice venite pe filiera Nissan vor lipsi din cauza problemelor pe care unii furnizori le au in Japonia. Dacia a luat legatura cu furnizorii imediat dupa cutremur pentru a afla daca vor fi probleme cu livrarile, ceva lipsuri vor fi pana cand furnizorii afectati se vor pune pe picioare sau pana cand se vor gasi alti furnizori, daca este cazul.
Cum au spus mai multi reprezentanti ai industriei auto europene, problema cu criza japoneza este ca si daca lipseste o componenta cat de mica folosita la constructia unei piese, trebuie gasita o solutie: fie astepti pana cand componenta japoneza poate fi livrata, fie cauti un alt furnizor, solutie care insa consuma timp si bani.