Dacia vrea sa vanda in tara 20.000 de masini prin programul Rabla intr-un an care a inceput dezastruos
Dupa un ianuarie dezastruos in care pentru prima oara Dacia nu a ocupat primul loc la inmatricularile de masini noi in Romania, producatorul autohton isi pune toata nadejdea in programul Rabla care a inceput oficial joi, iar asteptarile marcii se invart in jurul a 20.000 de masini comercializate in acest an, cam la nivelul din 2009, au spus reprezentantii companiei. Progranul a inceput mai repede, nu mai are cote fixe si se pot achizitiona si masini prin leasing. Principala schimbare tine de faptul ca pot fi casate trei masini vechi ca avans pentru una noua, insa multi nu vor putea face rost de trei rable pentru a avea prima de casare mare. Dacia a prezentat si un pachet de finantare in leasing pentru Rabla, mizand pe faptul ca ratele mici ar putea atrage clienti.
Anul trecut desi programul Rabla a avut 60.000 de locuri, s-au completat doar 32.000, iar Dacia a vandut 18.000 de masini prin program, aproape jumatate din vanzarile totale ale marcii in tara. Anul acesta compania prevede vanzari de 20.000 de masini prin Rabla, spune vicepresedintele Constantin Stroe, referindu-se la un program mult schimbat. Asta deoarece programul Rabla se adreseaza acum si persoanelor juridice, include si vehiculele comerciale, accepta si achizitii in leasing si cuprinde vehiculele comerciale.
O schimbare importanta tine de faptul ca pot fi casate trei rable si pot fi astfel colectate trei prime de casare, in valoare totala de 2.700 euro, ca avans pentru o masina noua. Aceste trei prime de casare sunt exploatate si de diviziile de marketing ale comerciantilor care anunta preturi incredibil de mici (chiar si de sub 3.000 de euro pentru Chevrolet Spark de exemplu), desi vor fi destul de putini cumparatori care vor face rost de trei vouchere pentru a lua o masina noua la un pret atat de mic.
Pentru Dacia programul Rabla este extrem de important si poate compensa un inceput de an dezastruos, un ianuarie in care nu s-au inmatriculat nici macar 250 de masini noi ale marcii autohtone care pentru prima oara a fost depasita de doua marci straine (Volkswagen si Ford). Cei de la Dacia spun ca situatia nu e una disperata si adauga ca cifrele au fost mici si fiindca multi s-au grabit sa-si inmatriculeze masinile noi anul trecut pentru a nu plati taxa de mediu. Totusi, situatia e una fara precedent, iar Dacia asteapta enorm de mult de la programul Rabla
„Piata auto romaneasca a demarat practic in 18 februarie 2010, odata cu programul Rabla”, a rezumat intr-o propozitie importanta programului Rabla, directorul comercial Dacia, Fabrice Cambolive. Iar marca autohtona incearca sa atraga clientii romani printr-un pachet de finantare prin leasing cu rate mici, avans destul de redus si preturi de pornire low-cost (3.200 euro). Insa pachetul suna cel mai bine pentru cei capabili sa aduca trei vouchere si pentru cei care cumpara cel mai ieftin Logan, cel care in showroom este 5.900 euro si are dotari minime.
Pentru o astfel de versiune cel care vine cu trei vouchere va plati un avans de aproape 1.600 de euro si apoi rate lunare de 30 de euro (in versiunea de marketing, un euro/zi) timp de sapte ani. Pentru aceeasi masina cel care vine cu un singur voucher in Rabla va plati circa 750 euro avans si apoi rate lunare de aproape 75 de euro, timp de sapte ani prin compania de finantare a grupului, RCI Leasing.
Toate marcile profita de faptul ca cine vine cu trei vouchere prin program are un „avantaj client” de aproape 3.000 de euro, astfel ca preturile de pornire din reclame sunt extrem de mici. Putini au trei rable pe care sa le caseze in vederea programului, iar marea majoritate vor cumpara voucherele de la alti proprietari de rable care le caseaza special pentru a vinde voucherul. In consecinta, o buna parte din cei care se vor prezenta cu trei vouchere nu vor face o economie de 3.000 de euro fiindca vor fi dat deja bani pe achizitionarea unora dintre ele.
Autoritatile estimeaza ca s-ar putea vinde 60.000 de masini prin Rabla, iar asta ar insemna o dublare fata de anul trecut. Dacia va fi cu siguranta marca numarul unu ca vanzari in programul fara de care ar putea atinger noi recorduri negative de vanzari in tara.