DailyBusiness.ro: Avem piata in imobiliare, dar de ce n-avem branduri?
Dezvoltatorii imobiliari din Romania se afla intr-un stadiu incipient in ceea ce priveste investitiile in imagine, insa concurenta din ce in ce mai mare ii indreapta catre primele eforturi de definire a valorilor de brand. Pe langa promovarea propriu-zisa, aceasta presupune si o serie de actiuni care sa rafineze in mintea consumatorului cultura fiecarui brand imobiliar in parte.
Spre exemplu, dezvoltatorul de mall-uri Sonae Sierra a apelat la solutia mall-urilor tematice, fiind totodata primul dezvoltator imobiliar european care a integrat componenta de spatiu de relaxare in mediul de retail. Iar dezvoltatorul israelian GTC a anuntat recent ca planuieste sa monteze placute cu numele propriu in fata ansamblurilor rezidentiale dezvoltate. Ce inseamna acest lucru pentru conturarea culturii de brand?
Stefan Liute, directorul de strategie al agentiei de branding Grapefruit, a explicat ca aceste strategii sunt „palnii” de transfer a valorii de brand de la un proiect la altul.
„Proiectele unui dezvoltator sunt diferite intre ele si atunci ai nevoie de o palnie de transfer a valorii, care se face prin brandul dezvoltatorului”, a spus Stefan Liute.
Actiunile care creeaza cultura de brand tin de comportament, sunt gesturi mici, care nu aduc venituri, dar care transmit valoarea brandului consumatorului.
„Va pot da ca exemplu sistemul de securitate al unui proiect rezidential. Dezvoltatorul ca gestionar al brandului poate sa aleaga ca reprezentant al sistemului de securitate al unei cladiri un gardian, sau poate sa aleaga un receptionist. Aceasta alegere este foarte importanta in crearea culturii de brand”, a adaugat Liute.
Analistii explica faptul ca aceste detalii se inscriu in crearea unei culturi de brand, adica asocierea brandului cu anumite atribute calitative.