Daimler AG incepe sa prinda forma
DaimlerChrysler AG a murit, traiasca Daimler AG! Renuntarea la numele DaimlerChrysler AG s-a decis recent, la Berlin, prin votul actionarilor ce au sustinut trecerea la numele de Daimler AG. Modificarea a survenit dupa ce DaimlerChrysler a finalizat vanzarea Chrysler catre fondul Cerberus Capital Management din New York.
Refuzand sa comenteze vanzarea Chrysler, Dieter Zetsche, presedintele concernului german a precizat doar ca schimbarea de nume va costa compania aproximativ 100 de milioane de dolari, procedura urmand sa se finalizeze in aprilie 2008.
Pe langa schimbarea determinata de vanzarea Chrysler, motivul adoptarii numelui Daimler este dat si de decizia managementului de a crea o diferentiere clara intre companie si produsele (marcile) ei. Daimler AG are in portofoliu urmatoarele marci: Mercedes-Benz, Maybach, Smart, AMG, Freightliner, Sterling, Western Star, Detroit Diesel, Setra, Thomas Built Buses, Orion, si Mitsubishi Fuso.
Interesant este faptul ca, pentru a obtine dreptul de folosinta al numelui Daimler, compania a trebuit sa plateasca 20 de milioane de dolari catre… Ford si Jaguar.