De ce au primit unii contribuabili anumite notificări privind impozitul pe clădiri de anul viitor
Mulți contribuabili au primit acasă niște notificări privind impozitul pe clădiri pe anul viitor, multi neînțelegând de ce și ce au de făcut, arată Adrian Vascu, senior partner Veridio și fost președinte ANEVAR, într-un text pe site-ul său.
În eșență, spune el, aceste notificări, care au căpătat diverse forme de la primărie la primărie, nu necesită acum nicio acțiune din partea contribuabililor.
Primăriile au fost obligate prin Legea 252/2022 să notifice toți contribuabilii persoane fizice care dețin clădiri nerezidentiale și toți contribuabilii persoane juridice, că le expiră cei 5 ani de la ultima evaluare.
“Fără această notificare, contribuabilii sunt protejați de creșterea cotelor de impozitare dacă au uitat să își refacă rapoartele de evaluare. Legea a fost dată să protejeze contribuabilii de efectele uitării, a afirmat el.
Termenul limită este 31 octombrie, așa că primăriile își fac treaba, iar contribuabilii iau act de acest document.
“Ce este de făcut de către contribuabili urmează să știm exact după 1 ianuarie 2023 când vom cunoaște deja cum arată Codul fiscal în acest domeniu (deocamdata este în Parlament). Cei care au sediu fără activitate ca persoane fizice și au primit notificarea probabil vor declara la începutul anului viitor din nou proprietatea ca fiind sediu fără activitate, dacă nu s-a modificat nimic între timp”, conchide Vascu.