De ce masinile care se conduc singure ar putea ajunge sa domine strazile abia peste cateva zeci de ani
Cei mai optimisti spun ca vom avea pana in 2020 in showroom-uri masini care se conduc singure, pesimistii spun ca acestea nu vor fi sigure decat in multe zeci de ani. Fanii masinilor autonome spun ca ele pot salva mii de vieti anual si ne pot aduce economii de zeci de miliarde de dolari, insa scepticii spun ca vor aduce haosul pe strazi si ca ramanem la mana „masinilor robot” care ne pot omori in trafic dintr-o banala greseala de soft. In conditiile in care aceste masini au fost tema principala a Salonului Auto de la Frankfurt, noi studii si teste ne arata plusurile si minusurile lor.
In istoria de 130 de ani a automobilului au fost multe momente revolutionare, insa niciunul nu este atat de radical precum masina care se poate conduce singura. Nissan si Mercedes spun ca vor sa lanseze modele viabile pana in 2020, Google face teste despre care s-a scris enorm, Volvo are un concept bazat pe un „pluton” de masini, iar Continental face parteneriate extinse pe domeniu.
Un raport al Eno Center for Transportation din Washington prezinta posibilele avantaje ale unei lumi pline de astfel de masini, dar si obstacolele care fac ca o astfel de lume sa para foarte departe.