Sari direct la conținut

De ce mecanicul unui tren japonez de mare viteză a fost anchetat fiindcă s-a dus la toaletă

HotNews.ro
Tren japonez Shinkansen, Foto: Cowardlion | Dreamstime.com
Tren japonez Shinkansen, Foto: Cowardlion | Dreamstime.com

​Mecanicul unui tren japonez Shinkansen a fost anchetat de superiori fiindcă, în timp ce conducea un tren, s-a dus la toaletă. Incidentul ar fi trecut neobservat, însă trenul a întârziat un minut, ceea ce se întâmplă extrem de rar în Japonia. Țara este cu totul specială când este vorba de trenuri: după incident directorul companiei feroviare și-a cerut public scuze și a spus că nefericitul mecanic va suporta consecințele faptelor sale, scrie AFP.

În timp ce conducea trenul, mecanicul a simțit dureri abdominale și s-a dus la toaletă, lăsând trenul pe mâna unui mecanic ce nu era calificat să rămînă singur ”la butoane”. Mecanicul a lipsit trei minute, timp în care trenul a rulat cu 150 km/h și urmarea a fost că garnitura a ajuns la destinație cu un minut mai târziu.

Trenurile Shinkansem sunt controlate cu strictețe de la un centru computerizat de comandă, multe lucruri sunt automatizate, însă mecanicul trebuie să rămână mereu la postul său și să accelereze sau să decelereze trenul când este nevoie, astfel ca pasagerii să fie în siguranță și trenul să ajungă la secundă în gară.

Se pare că absența mecanicului a dus la apariția acelui minut de întârziere, viteza fiind mai mică în minutele când omul a fost la toaletă.

În caz de urgență, mecanicul trebuie să discute cu cei de la centrul de comandă pentru a vedea dacă pot lăsa pe cineva calificat în locul lor. O altă opțiune este ca trenul să staționeze în cea mai apropiată gară.

Directorul companiei și-a cerut scuze pentru incident și a spus că mecanicul va suporta consecințele. Mecanicul a spus, în apărarea sa, că nu a vrut ca trenul să întârzie și că nu a raportat incidentul fiindcă îi era jenă.

Japonia este prima țară din lume care a construit linii de tren de mare viteză și a extins rețeaua în ultima jumătate de secol.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro