De ce nu s-a deschis și nodul rutier Moara Vlăsiei odată cu inaugurarea „ciotului” de autostradă din Petricani și până în Centura Capitalei
Cei 6,5 km de autostradă de la Șoseaua Petricani din Capitală și până la Centura Capitalei au fost recepționați și deschiși traficului vineri seara, însă nodul rutier de la Moara Vlăsiei, parte din același contract, nu a fost recepționat și el. Ba mai mult, a fost blocat cu totul prin niște blocuri de beton, deși este aproape gata și până în acel moment el era folosit totuși de șoferii din zonă. Situația a fost semnalată de Asociațiile Construim România și Pro Infrastructura, dar și de un deputat USR. Reprezentanții Companiei de Drumuri au explicat pentru HotNews.ro de ce nodul a rămas nerecepționat și închis circulației.
„Deși este gata de aproape 2 ani de zile, nodul rutier de la Moara Vlăsiei nu a fost recepționat”, a reacționat pe Facebook Asociația Consturim România, publicând și fotografii cu blocurile de beton puse de constructor pe bretelele de acces la autostradă.
Și Asociația Pro Infrastructura a semnalat problema și acuză Compania de Drumuri că nu recepționează nodul de la Moara Vlăsiei „din comoditate și indiferență”.
„Nu numai că nu s-a deschis, însă constructorul a adus parapete din beton noi, mai mari, și ablocat și mai bine accesul pe autostradă spre București, așa cum vedeți în pozele făcute aseară. Ironia sorții: primii șoferi care au tăiat panglica vineri pentru cei 6,5 km sunt chiar din Moara Vlăsiei”, scrie API pe Facebook.
Față de această situație a luat poziție și deputatul USR Cătălin Drulă, care acuză Compania de Drumuri de „comunicare mincinoasă” și „incompetență”.
„Un cadou de Crăciun – blocuri de beton – pentru locuitorii din zonă care așteaptă din 2012 deschiderea oficială a acestui nod”, scrie Drulă.
Cum arăta de sus nodul Moara Vlăsiei în vară:
–-
Explicațiile CNAIR: Nu s-a făcut recepția pentru că lipsesc elemente de siguranță a traficului. Constructorul trebuie să remedieze neconformitățile
Contactați de HotNews.ro, reprezentanții CNAIR au explicat de ce nu a fost făcută recepția la nod și de ce nu s-a deschis traficul rutier prin el.
„Vineri a fost comisia de recepție și la nodul de la Moara Vlăsiei și au constatat că lipsesc niște elemente ce țin de siguranța circulației. Lipsește o bucată de parapete și unele indicatoare și elemente de semnalizare. Atunci s-a luat decizia să nu fie deschis”, a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
„Constructorul are la dispoziție 90 de zile pentru a remedia aceste neconformități. Montarea parapetelor sau a indicatoarelor se poate face chiar și acum, în condiții mai grele de vreme, așa că nu vor putea primi o extensie de timp”, a mai spus reprezentantul CNAIR.
„Luni, la nivelul Companiei, vom avea o ședință pentru a găsi o soluție să-l deschidem cât mai repede. Vom discuta și cu constructorul”, a mai spus Șerbănescu.
Citește și:
Realizarea ultimilor 3,3 km din A3 spre Capitală a fost contractată în decembrie 2015, cu asocierea Aktor – EuroContruct Trading 98 pentru 129.180.727,51 lei fără TVA.
Contractul vizează sectorul de autostrada București – Ploiești, km 0+000 (Intersecție Petricani) – km 3+325, Nod Centură București și Nod Moară Vlăsiei.
Cei 3,3 km se adaugă la cei circa 3,2 km de la Șoseaua Popasului până la Centură care au fost finalizați din 2015, dar nu sunt legați printr-o intersecție.
În iulie 2012 au fost deschiși traficului cei circa 60 de kilometri de autostrada de la Șoseaua de Centură și până la Ploiești, rămânând însă nefinalizați ultimii 6,5 km spre Capitală și nodurile rutiere.
Citește și: