Sari direct la conținut

De ce Renault se gândește să se „rupă” în două

HotNews.ro
Masini Renault, Foto: Renault
Masini Renault, Foto: Renault

Grupul Renault avea o capitalizare de 30 miliarde euro acum patru ani, când la conducere era Carlos Ghosn, iar în prezent capitalizarea a scăzut la sub 7 miliarde euro. Grupul auto analizează posibilitatea de a se „rupe” în două entități: una pentru mașini electrice, alta pentru activitățile legate de motoarele termice.

Renault a scăzut mult în valoare, iar invazia rusească în Ucraina a dat o grea lovitură, din moment ce în Rusia grupul realiza peste 15% din volumul mondial de vânzări.

Le Monde citează comentariul unui internaut pe forumul Boursorama Banque: „Fără Nissan, Renault valorează zero euro”. Este un comentariu dur, dar sintetizează bine situația.

Grupul auto a lansat planul de relansare „Renaulution” care începea să dea roade, ideea fiind să se pună accent pe mașini mai puține, dar cu marjă mai mare de profit. Situația complicată în care a fost pusă Renault în Rusia pune însă mari piedici relansării.

Încă din februarie, șefii Renault analizau o posibilă scindare a Renault în două entități, iar subiectul devine și mai actual. O entitate se va concentra pe mașini electrice și activități din sfera mobilității, iar cealaltă se va concentra pe motoare termice, mai ales că marea majoritate dintre mașinile vândute de grup sunt cu motoare convenționale.

La ce ar ajuta scindarea? Cel puțin în teorie, fiecare dintre entități s-ar concentra pe ce se pricepe mai bine și ar trebui să se dezvolte mai rapid. Ar mai fi o explicație: investitorii sunt interesați de companiile producătoare de mașini electrice și tind să le valorizeze la un nivel mai ridicat. Producătorii de mașini electrice sunt considerate companii tech pe bursă, iar acest lucru ajuta în raport c alte companii „industriale”.

O posibilitate ar fi și ca Renault să găsească un partener industrial mare care să cumpere un pachet consistent de acțiuni la filiala axată pe motoare termice, ideea fiind de a reduce cheltuielile cu dezvoltarea, cercetarea și producția.

Renault va reduce și investițiile în dezvoltarea de modele cu motoare termice și le va crește mult pe cele în domeniul electricelor. Acest lucru se vede deja: au apărut modele pur-electrice, au dispărut mai multe versiuni diesel.

Au fost lansate modele precum Renault Megane electric și Dacia Spring, vor fi lansate și SUV electrice, dar și mașini sport, sub marca Alpine.

Renault are modele interesante din industrie și poate analiza ce a mers bine și ce a mers rău în acele cazuri: Volvo a creat entitatea Polestar, iar Ford a anunțat și ea o împărțire a activităților.

De ce capitalizarea Renault a scăzut puternic

– Scandalul Carlos Ghosn

– Eșecul fuziunii Fiat-Chrysler

– Covid

– Criza semiconductorilor

– Pandemia

– Războiul din Ucraina

Surse: Le Monde, Just-auto

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro